A főváros közlekedése már a gazdaság fejlődését gátolja az iparkamarák szerint
A főváros vezetésének elmúlt négyéves közlekedésszervezési gyakorlatát kritizálta a Budapesti, illetve a Pest megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Úgy látják, a jelenlegi helyzet már a gazdasági növekedés gátjaként működik.
A közlekedés irányítójának és szervezőjének nem az a fő feladata, hogy forgalmi áteresztő kapacitásokat csökkentsen, tiltásokat vezessen be, ezáltal még a légszennyeződés mértékét is növelve, hanem az, hogy a közlekedési igényekre adott megoldásokat a leggyorsabb és környezetbarát módon valósítsa meg!
– olvasható az állásfoglalásukban.
A személy- és árufuvarozási közlekedési igény adott, mivel a gyermek el kell jusson az iskolába, a szülő be kell érjen a munkahelyre, a nagyszülő el kell jusson az egészségügyi ellátóhoz és a szabadidő kulturált eltöltésének is része a közlekedés.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara több mint 400 ezer vállalkozást képvisel Budapesten és az agglomerációban. Rájuk hivatkozva azt követelik, hogy a főváros vezetése
függessze fel a Mobilitás 2030 program módosításainak véglegesítését, amely szinte kizárólag a személygépkocsi-forgalom ellehetetlenítésére koncentrál, szüntesse meg az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat, az oszlopokkal történő elválasztást pedig mindenütt szüntesse meg, tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását.
Mindezek mellett az eltérő megoldási javaslatok kidolgozásához hatástanulmányok készítését is kérik, valamint egy gyalogos és kerékpáros közlekedésre tervezett új dunai híd megépítését.
A két iparkamara még az önkormányzati választás előtt közzé fogja tenni azokat a szempontokat, illetve elvárásokat a főváros közlekedésszervezését és -fejlesztését illetően, amelyek a főváros és az agglomeráció fejlődését álláspontjuk szerint a legjobban szolgálják.