A főváros közlekedése már a gazdaság fejlődését gátolja az iparkamarák szerint

2023.09.12. 16:53
A két érintett köztestület azt kéri, függesszék fel a Budapesti Mobilitási Terv módosításainak véglegesítését és vizsgálják felül a meglévő kerékpársávok kijelölését. Egy új, gyalogosok és kerékpárosok áthaladását segítő Duna-híd megépítésére is javaslatot tettek.

A főváros vezetésének elmúlt négyéves közlekedésszervezési gyakorlatát kritizálta a Budapesti, illetve a Pest megyei Kereskedelmi és Iparkamara. Úgy látják, a jelenlegi helyzet már a gazdasági növekedés gátjaként működik.

A közlekedés irányítójának és szervezőjének nem az a fő feladata, hogy forgalmi áteresztő kapacitásokat csökkentsen, tiltásokat vezessen be, ezáltal még a légszennyeződés mértékét is növelve, hanem az, hogy a közlekedési igényekre adott megoldásokat a leggyorsabb és környezetbarát módon valósítsa meg!

– olvasható az állásfoglalásukban.

A személy- és árufuvarozási közlekedési igény adott, mivel a gyermek el kell jusson az iskolába, a szülő be kell érjen a munkahelyre, a nagyszülő el kell jusson az egészségügyi ellátóhoz és a szabadidő kulturált eltöltésének is része a közlekedés.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Pest Vármegyei és Érdi Kereskedelmi és Iparkamara több mint 400 ezer vállalkozást képvisel Budapesten és az agglomerációban. Rájuk hivatkozva azt követelik, hogy a főváros vezetése

függessze fel a Mobilitás 2030 program módosításainak véglegesítését, amely szinte kizárólag a személygépkocsi-forgalom ellehetetlenítésére koncentrál, szüntesse meg az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat, az oszlopokkal történő elválasztást pedig mindenütt szüntesse meg, tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását.

Mindezek mellett az eltérő megoldási javaslatok kidolgozásához hatástanulmányok készítését is kérik, valamint egy gyalogos és kerékpáros közlekedésre tervezett új dunai híd megépítését.

A két iparkamara még az önkormányzati választás előtt közzé fogja tenni azokat a szempontokat, illetve elvárásokat a főváros közlekedésszervezését és -fejlesztését illetően, amelyek a főváros és az agglomeráció fejlődését álláspontjuk szerint a legjobban szolgálják.