Az MCC egyik igazgatója szerint részben a mesterséges intelligencia lehet a megoldás a tanárhiányra
További Belföld cikkek
- Jönnek a fizetésemelések, de kik járhatnak tényleg jól jövőre?
- Orbán Balázs: Politikai alapú megkülönböztetésnek az egyetemen nincs helye
- Idegen anyag esetleges jelenléte miatt hívta vissza az Auchan egyik máktermékét a Nébih
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
Setényi János a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Tanuláskutató Intézetének igazgatója az InfoRádiónak adott interjút, amelyben beszélt a mesterséges intelligenciáról (AI) és annak alkalmazási lehetőségeiről az oktatásban.
„A mesterséges intelligencia alkalmazása az oktatásban nem ördögtől való, a pedagógiának azonban alkalmazkodni kell hozzá” – mondta Setényi a InfoRádiónak. Az MCC Tanuláskutató Intézetének igazgatója szerint részben a tanárhiányt is megoldhatja a technológia.
Az igazgató többek között elmondta, hogy
- Az AI felhasználása az oktatásban három irányba is tarthat. Az egyik az értelem futurisztikus kifejlesztése, mikor a gép az emberi értelmet utánozza, de hozzátette, hogy itt még nem tartunk. A másik, hogy a meglévő szoftverekbe építik be a mesterséges intelligenciát. A harmadik pedig az, amit a ChatGPT is mutat.
- Nincs semmi gond azzal, ha megjelenik az oktatásban a mesterséges intelligencia, de fontos, hogy mit vesz át az embertől, és mit nem.
- A jelenlegi fejlesztések azt célozzák, ha a robotmunkát váltaná ki az AI oktatásban, többek között a diagnosztikus tesztek elvégzését vagy a tesztek kiértékelését.
- „Mindig vegyes modellben gondolkodunk, tehát az ember és a gép együtt dolgozik, és van egy alapelv, ha az betartatik, akkor a mesterséges intelligencia jól elhelyezhető: az ember az úr és a gép a szolga”.
- Az AI valamennyire a tanárhiányt is orvosolhatja.
- A ChatGPT-hez hasonló megoldások nem fenntarthatók hosszú távon, mert hatalmas költségük van.
Setényi János nemrég arról beszélt, hogy lehetne azon változtatni, hogy az Európai Unió országai közül Magyarország az egyik, ahol a legkevesebb diplomás van. Az igazgató úgy véli, csak úgy növekedhet a diplomás fiatalok száma, ha a már munkába állt felnőttek visszaülnek az egyetem padjaiba.