Most már biztosan fizetnie kell a Ryanairnek, nem is keveset
További Belföld cikkek
-
Üzentek a bírák Orbán Viktornak: Ez senkinek, így a kormányfőnek sem megengedett
- Mráz Ágoston Sámuel szerint a poloska szó miatti tiltakozás műbalhé, Magyar Péter pedig öngólt rúgott
- Poloskák és férgek – Török Gábor szerint négy oka lehet, miért ilyen beszédet mondott Orbán Viktor március 15-én
- Rossz lapokat osztott: illegálisan csinált sörözőből kaszinót egy nő Veszprémben, lecsaptak a rendőrök
- Hosszú őrjöngés után gyilkolt a fonói ámokfutó, újabb beszámolók érkeztek a tragédiáról
A kormányhivatal 2020 áprilisában indított fogyasztóvédelmi hatósági eljárása megállapította, hogy a Ryanair DAC légitársaság a 2020. február 18-i Budapest–Gran Canaria járat késésekor elmulasztotta az ellátási és tájékoztatási kötelezettségét, valamint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A légitársaság a döntéssel szemben keresetet nyújtott be, melyet a bíróság áprilisban másodfokon is visszautasított.
Az említett napon a gép hat órán át vesztegelt a kifutón. Reggel fél hétkor kellett volna felszállnia a kanári-szigeteki Gran Canariára a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről Budapestről, de végül csak 12 után indultak útnak. Addig az utasok nem szállhattak le, és vizet is csak pénzért vehettek a gépen. A Ryanair korábban üzemanyag-feltöltési okokkal magyarázta a történteket.
Az esetet követően Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és György István területi közigazgatásért felelős államtitkár fogyasztóvédelmi vizsgálatra utasította Budapest Főváros Kormányhivatalát annak tisztázása érdekében, hogy az eset kezelése alatt a Ryanair eleget tett-e jogszabályi kötelezettségeinek.
„A kormányhivatal feladata az, hogy mint fogyasztóvédelmi hatóság megvédje az utasokat, akikkel szemben tisztességtelen módon járt el a légitársaság” – írta közleményében a kormányhivatal.
Egy 300 milliós bírság is kinéz a Ryanairnek
A kormány extraprofitadóról szóló 2022-es rendelete kimondta, hogy a repülőjegyekre 3900, valamint 9750 forint különadót vetnek ki. A rendelet tükrében ugyanis a Ryanair úgy döntött, az utasokkal fizetteti ki a kormány által kivetett különadót. Ezzel kisebb háborút robbant ki az ír légitársaság és a kormány között.
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter úgy fogalmazott, elfogadhatatlannak tartja és a leghatározottabban elutasítja, hogy a Ryanair a légitársaságokra kivetett extraprofit-különadóját áthárítja az utazókra.
Nagy Márton az Indexnek a Ryanair adóáthárításáról: Ez elfogadhatatlan!
Fogyasztóvédelmi vizsgálat elrendelését indítványozta a miniszter.
A Ryanair ellen tavaly júniusban indult fogyasztóvédelmi vizsgálat a budapesti kormányhivatal kezdeményezésére. A Fővárosi Törvényszék azonban semmissé nyilvánította azt a 736 ezer eurós (mintegy 300 millió forintos) büntetést, amelyet a légitársaság kapott.
Soron kívüli vizsgálatot rendel el a fogyasztóvédelem a Ryanair ellen
Az Igazságügyi Minisztérium szerint is bocsánatkéréssel tartozik a légitársaság.
Ezért aztán a kormányhivatal idén júniusban kérte az ügy felülvizsgálatát. Mint írták, szerintük a légitársaság tisztességtelenül járt el, amikor az utasaira terhelte az extraprofit-különadót, ezért jogos a kiszabott bírságot továbbra is jogosnak tartják.
Ryanair-ügy: a kormányhivatal nem hagyja annyiban, szerintük jogos a gigabírság
Úgy vélik, a légitársaság tisztességtelenül járt el.