Lázár János állítja: gyalog jár dolgozni, jacht helyett pedig ladikkal is beéri

2023.11.08. 11:27
Lázár János a hosszúra nyúló parlamenti napokon nem megy haza Hódmezővásárhelyre, hanem Budapesten alszik, majd másnap gyalog jár be dolgozni. Az építési és közlekedési miniszter a legutóbbi sétája közben interjút is adott, amelyben többek között a fővárosi közlekedésről, a MÁV helyzetéről, az energiaárakról, valamint L. Simon László kirúgásáról is beszélt.

Lázár János építési és közlekedési miniszter a Blikknek adott interjút, miközben a Margit hídon sétált a Kossuth térre.

A miniszter többek között elmondta a lapnak:

  • Orvosi tanácsra, amikor csak teheti, gyalog jár dolgozni.
  • Biciklizni csak Hódmezővásárhelyen szokott, mert Budapesttel szemben ott jó a kerékpárút-hálózat.
  • A fővárosi utakat szerinte nem arra tervezték, hogy „ennyien és ennyiféle járművel használják”. „A biciklis közlekedést támogatni kell, de csak úgy, hogy a biciklisek ne legyenek veszélyben. Ugyanakkor Budapestre sokan járnak be autóval, tőlük nem elvárható, hogy biciklivel jöjjenek”.
  • Nem utasítja el a dugódíjat: „Ha drágább a belvárosban a parkolás és az autózás, igen, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre, és tisztábbak a nagyvárosok”.
  • Arra a felvetésre, hogy a jobboldali politikában a dugódíj eretnek gondolatnak számít, úgy felelt: „Számos eretnek gondolatom van. A saját gondolataimat képviselem”.
  • Mészáros Lőrinc jachtozásai kapcsán kijelentette: „A kormánynak nincs ráhatása, és nem is feladata megmondani, ki mire használja a vagyonát”. Ő maga viszont, állítása szerint, egy ladikkal is beéri a Tisza partján. 
  • Szerinte reális a MÁV-val: „Nagyon sokra becsülöm az ott dolgozó 57 ezer ember munkáját. Nehéz körülmények között kell helytállniuk, de muszáj javítani a szolgáltatás színvonalán. Egy éve sincs, hogy belekezdtem, igyekszem helytállni”.
  • Úgy látja, hogy van elég vezető szakember a MÁV-nál, inkább mozdonyvezetőből nincs elég.
  • Az új vasúti járműveket és felújításokat magáncégektől fogják megrendelni, azonban a vasútvonalakat egyelőre nem akarja privatizálni. Ugyanakkor hozzátette: „Ha megéri kiszervezni, kiszervezzük, ha nem, bent tartjuk”.
  • Nem vitatja, hogy a MÁV rendszerét át kell alakítani, csak az a kérdés, hogy mennyi idő kell a változáshoz.
  • Decemberben felülvizsgálják a bezárt vasútvonalak ügyét.
  • Amíg háborúk zajlanak külföldön, 600 forint marad a benzin ára.
  • „A rezsicsökkentéssel jól jártak az emberek”.
  • Arra a kérdésre, hogy mit szól ahhoz, hogy Csák János kulturális miniszter kirúgta L. Simon Lászlót, a Nemzeti Múzeum főigazgatóját, úgy felelt: „Sajnálom, hogy nem tudtak együtt dolgozni, László egy kiváló ember.”
  • Szerinte minden törvényt be kell tartani, és nagy baj lenne, ha egy miniszter nem ezt az álláspontot képviselné.
  • Nem tudja, hogy a kisebbik fiának megengedné-e a kiállítás megtekintését, ugyanis még nem volt ideje megnézni azt. „Egyébként a művészetek minden formáját támogatom”.
  • „A politika és a sajtó kéz a kézben jár. Szerintem nincs olyan kényes kérdés, amiről ne lehetne beszélni”.