Mégsem bukott meg a MÁV-START grandiózus beruházása?

2023.11.11. 16:19
Korábban 80 villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezte a MÁV-START, majd kiderült, hogy a beruházást kibővítik.

Mint megírtuk, a beszerzési folyamat első állomása az előzetes piaci konzultáció (EPK) volt. Erre összesen négy gazdasági szereplő jelentkezett.

„A beérkezett észrevételeket, kérdéseket az ajánlatkérő megvizsgálta, azonban időközben az ajánlatkérő olyan stratégiai, üzletpolitikai döntést hozott, melynek következtében az előzetes piaci konzultációs felhívásban közzétett formában a beszerzési igény okafogyottá vált. Ajánlatkérő nem kíván keretmegállapodást kötni a fenti tárgyban. Tekintettel a fent leírtakra az ajánlatkérő az előzetes piaci konzultáció lezárásáról döntött” – olvasható a Közbeszerzési Értesítő oldalára feltöltött dokumentumban.

Cikkünk megjelenése után reagált a MÁV, és mint kiderült, nem arról van szó, hogy a járműbeszerzésre vonatkozó előzetes piaci konzultáció (EPK) elmarad, hanem bővített tartalommal írják majd ki a későbbiekben.

A MÁV-START a korábban említett EPK-t azért zárta le, mert időközben megváltoztak, részben bővültek a tervezett járműbeszerzés feltételei

– olvasható a vállalat közleményében.

A kizárólag saját beszerzésre vonatkozó elképzelés helyett immár a nagyobb mozgásteret kínáló bérlés és a rendelkezésreállás-alapú karbantartás is a beszerzés tárgya lesz. Így a korábbi EPK-tartalom érthetően szűkké, illetve több meghatározó pontján meghaladottá vált: új EPK megfogalmazása vált indokolttá – írták.

Ezt 95 regionális motorvonatra fogják kiírni, ezzel pedig nemcsak a belföldi, de a határ menti nemzetközi regionális közlekedésben is jelentős minőségjavulás várható a MÁV szerint.