További Belföld cikkek
- Méhkasba nyúlhatott Karácsony Gergely ezzel a javaslattal – összecsapnak a fővárosi képviselők
- Halálbüntetéspárti és hálózati személy is volt a magyar ügyvédlegenda
- Gyurcsány Ferenc kihívója a Partizánnak: Magyar Péter óta pánikol a DK vezetése
- Meggondolta magát a kormány, eltörölnék a Lex CEU-t
- Bíróságra mennek a kis benzinkutak, amiért a GVH nem vizsgálta a Molt
A Szárliget és Biatorbágy közötti vasútvonal felújításának legösszetettebb, második fázisa november 17-én véget ért, így szombattól ezen a vágányon már megindult a részleges forgalom, valamint megkezdődött a győri fővonal felújításának befejező üteme, amely december 9-ig tart – írja a MÁV.
November 18-tól a harmadik fázis alatt a jobb (Győr irányú) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon, ezért
a nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok biztosítják az átszállásmentes utazást Bécs, Győr, Tatabánya és Budapest között.
A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Az S10-es vonatok csak a Déli pályaudvar és Biatorbágy (éjszakánként Budaörs), illetve Szárliget és Győr, az S12-es járatok pedig csak Tatabánya és Oroszlány között járnak. Az InterCityk csak Tatabányáig közlekednek és onnan fordulnak vissza Győr, illetve Sopron, Szombathely felé. A köztes szakaszon a már megszokott IC-, S10-es, X10-es, S100-as és S101-es pótlóbuszokat lehet igénybe venni.
A külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kiszámíthatósága csökken,
ezért a MÁV a vonatok követésére a MÁV appot és a mavcsoport.hu weboldalt ajánlja.
A nemzetközi járatok teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
A reggeli csúcsidőben a fővárosba való közvetlen eljutás biztosítása érdekében egy G10-es és egyes személyvonatok a teljes útvonalukon közlekednek. Ezek esetében 10-30 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani.
A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek Tatabánya és Biatorbágy között. A soproni és szombathelyi InterCityk, továbbá a Dráva és Mura IC-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak utasaink Budapest–Kelenföldig. Ellenkező irányban Kelenföldtől Tatabányáig is köztes megállás nélkül közlekednek az IC-pótlóbuszok.