Elvitték Budapest elővárosából a motorvonatot a Szeged–Szabadka vonalra
További Belföld cikkek
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
„A Szeged és Szabadka közti vasúti személyforgalom újraindulása nem egy szokványos vasútfejlesztési program. Annál jóval több: jelképe és eszköze a Vajdaság és a Dél-Alföld újbóli összekapcsolódásának” – ezt írta Lázár János szakminiszter közösségi oldalán. Az említett kapcsolat mellett azonban mást is jelképez a viszonylat.
Vitézy Dávid közlekedési szakember arra hívta fel a figyelmet, hogy
olyannyira nincs üzemképes dízeljárműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot.
Emiatt viszont elviselhetetlenné vált a zsúfoltság a lajosmizsei elővárosi vonalon. Ezen a viszonylaton egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránként közlekednek a vonatok, s annak ellenére, hogy az emberek tolonganak rajtuk, a közlekedési kormányzat még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja.
A legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál Budapesten és térségében van, mégis itt állítanak le minden vasúti beruházást, innen csoportosítják át az erőforrásokat. Vitézy Dávid szerint eljött az idő, be kellene ismerni, hogy a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését, úgy látja, az egészet rá kellene bízni a szerb vasútra.
Persze ettől még új járművek beszerzése szükséges lenne mihamarabb, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartana – jelenleg pedig úgy tűnik, egyik sincs meg.
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke a lajosmizsei vasútvonalon kialakult zsúfoltságról közölt közösségi oldalán fotót, megjegyezve, hogy a vonaton csupán egy kocsi volt, amin a hosszához képest eleve kevés két ajtópár van, de ezek közül is az egyik tönkrement, azaz a túlzsúfolt folyosókon keresztül kellett mindenkinek átjutni a túlvégi ajtóig.
Nem meglepő, hogy emiatt a járat jelentős késést szedett össze, mert minden megállóban 6-8 percig tartott az emberek ki- és bepréselődése.
Nem tudom, mi lesz a lajosmizsei vonallal, de elég vas már nem jut rá, és ami jut, az is az utolsókat rúgja
– jegyezte meg Kürti Gábor.
Update: A MÁV lapunknak küldött jelzése szerint nem a lajosmizsei Uzsgyik teljesítenek szolgálatot a ma újraindult Szeged-Szabadka vonalon. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az ún. duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód.
Update 2: A Szeged-Röszke vonalon megjelenő egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú, múlt héten még hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett. Utoljára november 24-én, múlt pénteken közlekedett a vonalon, utána került a déli határra.