Határidőre véget ér az 1-es vasúti fővonal felújítása
Hegyi Zsolt, a MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese szerint a vasúttársaság határidőre elkészül az 1-es vasúti fővonal felújításával, de a munka folytatódni fog, hiszen egyelőre 10 vonatból csak 8 tartja a menetrendjét a pályák állapota vagy járműmeghibásodások miatt.
„A határidő december 9-e, és ezt tartjuk. Múlt héten lezárult a felújítás legnehezebb, legösszetettebb szakasza, így újra részlegesen, egy vágányon közlekednek a vonatok a győri fővonalon. Az ötös vonalon pedig – ez három héten át az egyes vonalról elterelt tehervonatok kerülő útvonalaként szolgált – megszűnt a rendkívüli, átmeneti időszak, így újra teljes szakaszon járnak a személyvonatok Komárom és Székesfehérvár között is. Feltétlenül meg szeretnénk köszönni utasaink mellett az árufuvarozó partnereink türelmét és megértését is” – mondta Hegyi Zsolt az 1-es fővonal felújításáról a Világgazdaságnak adott interjújában.
A MÁV-Start szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese többek között arról is beszélt, hogy
- olyan vágányokat szeretnének az 1-es fővonalon, amelyek évtizedekig problémamentesen használhatók.
- A terv az, ami a 10 éves vasútfejlesztési koncepció során az országban akarnak elérni nagyban: „olyan állapotra hozni a magyar vasúti pályahálózatot, hogy azon kompromisszumok nélkül lehessen közlekedni, és amely megfelelő alapot teremt a további fejlesztésekhez is”.
- Az 1-es fővonal 3 hónapnyi felújítása kifejezetten feszes ütem.
- Egy ország- vagy vármegyebérletet megvehetünk a BKK automatáiból vagy pénztáraiban is.
- A közösségi közlekedés akkor lehet még versenyképesebb, ha lebontjuk a korlátokat, és a MÁV automatáiból a főváros és a vidéki nagyvárosok jegyeit és bérleteit is megvehetjük.
- Havi 550-600 ezer vármegyebérlet fogy, az új konstrukciónak köszönhetően 20-25 ezer utas csatlakozott a közösségi közlekedéshez.