Újabb fordulat a hármas metró perében
További Belföld cikkek
- Három hónapos csecsemő halt meg Budapesten
- Órákon belül új hagyományt teremt Sulyok Tamás köztársasági elnök
- Rónai Egon: Ha akkor nem rúgnak ki, az életem egészen másfele kanyarodik
- Nem akármilyen drogfogásról számolt be a budapesti rendőrség
- Egy sérült vízcső miatt péntektől egy szakaszon nem jár a 4-es, 6-os villamos
A BKV Zrt. 2019 februárjában indított pert az orosz Metrowagonmash (MWM) ellen, amely az M3-as metróvonalon közlekedő metrókocsik felújítására kapott megbízást 219,2 millió euró (akkori áron mintegy 69 milliárd forint) ellenében.
A korszerűsítés végül elmaradt, csak éles kritikák sorát kiváltó újragyártás történt. Az orosz cég a perindítás óta eltelt négy évben a periratokat sem vette át, egészen idén júniusig, amikor az MWM végre átvette a periratokat, így érdemben megindult a per.
A BKV tájékoztatása szerint az MWM most ellenkérelmet nyújtott be az ügyben – írja a Népszava. A fővárosi cég a lappal azt közölte: a Fővárosi Törvényszéken indított, 38 milliárd forintos BKV-követelésről döntő peres eljárás befejezése így tovább húzódik.
A cég most állítja össze az MVM által benyújtott ellenkérelemre választ adó nyilatkozatát – tették hozzá.
Rossz minőségű szerelvények érkeztek
A BKV a szállítói szerződés egyik kikötése szerint a kötbérek közül csak az egyiket – hibás teljesítés vagy késedelem – kérheti, de ezenfelül járműállási kárátalány is jár. Késedelmi kötbér címén a szerződéses összeg maximum 10 százalékát kell megfizetnie az orosz cégnek, míg a kárátalány összege napi 23 ezer euró járművenként, ha a szerelvény javítása két napnál tovább tart. Alig két évvel a szerződés aláírása után már akadt olyan tétel, amelynek szállításával két évet késett az MWM. Az orosz fél azonban a tárgyalásokon hivatalosan semmit nem ismert el.
A közbeszerzést új szerelvényekre is kiírhatták volna, de ezt a kormány megtiltotta Tarlós Istvánéknak. Az MWM végül nem a kiküldött szerelvényeket újította fel, hanem újakat szállított, az új, ellenzéki városvezetés kérésére készített jelentés azonban 18 sorozathibát tárt fel a szerelvények működésével, minőségével kapcsolatban.