Vitézy Dávid pontokba szedte, milyen vasúti fejlesztések álltak le Budapesten
További Belföld cikkek
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
- Jön a havazás Budapesten is, figyelmeztették a lakosságot
- Négyes karambol történt az M5-ös autópályán
- Magyar Péter miatt zárhatták le a Vas vármegyei gyermekotthonokat is
- Hadházy Ákos támogatná Magyar Pétert, hogy miniszterelnök legyen
Ismét közösségi oldalán posztolt a magyar vasút helyzetével kapcsolatban Vitézy Dávid közlekedési szakértő, korábbi államtitkár. Legújabb bejegyzésében arról a prágai vasútállomásról írt, amelyet vasárnap nyitottak meg a cseh fővárosban.
Mint írja, a prágai metró Rajska zahrada állomásához csatlakozó új állomáson csúcsidőben 10–15, míg napközben és hétvégén 15–30 percenként állnak meg az elővárosi vonatok öt különböző vonalon.
Vitézy Dávid megjegyzi, hogy ezzel szemben Budapesten számos vasúti megálló hiányzik, amelyek megépítése eredetileg szerepelt a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában. Ezek közül az alábbiakat emelte ki:
- A Déli Körvasúton az új Nádorkert (Infopark mellett, csatlakozva a leendő új villamoshoz) és Közvágóhíd (Művészetek Palotája mellett, villamosokhoz és HÉV-ekhez nyújtva csatlakozást) a beruházás körüli pereskedés miatt késik, a legutóbbi környezetvédelmi engedélyt a bíróság többek között épp a Főváros és Újbuda keresete nyomán semmisítette meg.
- A Déli Körvasút harmadik új állomása, amelynél az Üllői út tengelyében tervezett, az M3-as metróhoz kapcsolatot adó Népliget tervei készen vannak, a kormány ugyanakkor felfüggesztette a beruházást az uniós források hiánya miatt.
- A Budapest–Gödöllő–Hatvan és Budapest–Gyömrő–Újszász vonalak közös szakaszán tervezett két új elővárosi állomás, a Hungária körútnál az 1-es, az Élessaroknál a 3-as villamoshoz adna kapcsolatot. Vitézy Dávid szerint előbbi terveit már előkészítették, erre jogerős építési engedély van, a kormány azonban elmondása szerint felfüggesztette ezt is az uniós források híján.
- Káposztásmegyeren az új vasúti megálló tervezését még 2022 elején írták ki a BFK-ban, de a minisztérium ezt is visszavonta.
- Erre a sorsra jutott a rákosrendezői térségben tervezett új megálló a Mexikói útnál, amely a Kisföldalatti és a Budapest–Cegléd–Szolnok vasútvonal között teremtett volna kapcsolatot.
- A külső Körvasúton tervezett két új megálló (Pestújhely, Rákosfalva, előbbi villamos-, utóbbi HÉV-kapcsolattal) tervezése még a BFK-ban megindult, a beruházást szintén felfüggesztette a közlekedési kormányzat.
Vitézy Dávid nemrég azon elképzelésének adott hangot, hogy Budapesten be kellene tiltani a járdán történő parkolást.