Tömegeket érint a BKK, a MÁV-HÉV és a Volánbusz megállapodása
További Belföld cikkek
- Bejelentett egy szivárgást a gázműveknek, a kocsijára terhelték a költségeket
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
- Káoszról számolt be a bombariadó miatt megszakadt fővárosi buli egyik résztvevője az Indexnek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
Megszűnik, pontosabban nem hosszabbítják meg a 2023. december 31-én lejáró szerződéssel létrejött, úgynevezett hibrid modellt a HÉV-vonalak és -járatok, illetve az agglomerációs buszjáratok üzemeltetését illetően – írtuk korábbi cikkünkben. Ez alapján a jövőben – 2024 márciusától – csak a MÁV vagy a Volán által értékesített jegyekkel vagy bérletekkel lehetett volna használni a vonatokat, héveket és buszokat Budapesten és az agglomerációban.
A Budapesti Közlekedési Központ közleményében arra emlékeztettek, hogy „a HÉV és az agglomerációs »kék« buszjáratok működtetésével kapcsolatban még 2016-ban egy bonyolult, sok szerződésből álló megállapodáscsomagot kötött Budapest Főváros Önkormányzata és a Közlekedési Minisztérium. Ezek a megállapodások 2023. december 31-én lejárnak, ami azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy január 1-jén megszűnik a jelenlegi áttekinthető és egységes tarifarendszer, valamint nélkülözniük kell az utasoknak az eddigiekben a BKK által nyújtott magas színvonalú szolgáltatásokat (például utastájékoztatást, jegyértékesítést, járműpótlást) az agglomerációs vonalakon”.
A BKK bejelentése szerint a MÁV-HÉV-vel és a Volánbusszal megkötött áthidaló megállapodás lehetővé teszi a jelenlegi szolgáltatások fenntartását, illetve elszámolását, egyúttal érvényben tartja a jelenlegi tarifákat és bevételi elszámolásokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 2024. január 1-jétől
- fennmarad az egységes tarifarendszer, vagyis megmarad a Budapest-bérlet elfogadása az agglomerációs vonalakon a főváros közigazgatási határán belül;
- a BKK változatlanul ellátja az egységes forgalomfelügyeleti és utastájékoztatási feladatokat a HÉV-járatokon és a Volánbusz agglomerációs, úgynevezett „kék” autóbuszain;
- a BKK biztosítja az optimális megoldást ezeken a vonalakon az esetleges forgalmi zavarokra;
- a FUTÁR-rendszerben továbbra is megjelennek a környéki járatok, így az utasok a jelenleg rendelkezésre álló felületeken (például a BudapestGO applikációban) továbbra is percre pontosan megtervezhetik az utazásukat;
- a BKK az értékesítési csatornáin (a jegy- és bérletautomatákból, illetve a BudapestGO alkalmazásban) változatlanul lehetővé teszi a jegyvásárlást a HÉV-ekre és az agglomerációs „kék” buszokra is.
A közleményben rögzítették azt is, a hatályos jogszabályok szerint a felek ezt az áthidaló megoldást addig tarthatják fenn, amíg a közszolgáltatókra vonatkozó közbeszerzési értékhatárt a BKK által nyújtott egyes szolgáltatások értéke el nem éri. Az áthidaló megoldás ugyanakkor lehetővé teszi, hogy „január 1-jétől – remélhetőleg a helyzet tartós rendezéséig – az utasok továbbra is a megszokott színvonalú és árú közösségi közlekedési szolgáltatásokat vehessék igénybe”.
Karácsony Gergely: Amíg nem jön egy újabb idióta javaslat...
A főpolgármester is közzétette Facebook-oldalán, hogy „a BKK – Budapesti Közlekedési Központ, a MÁV-HÉV és a Volánbusz megállapodott, hogy a BKK továbbra is biztosítja a HÉV és az agglomerációs »kék« buszok működtetésével kapcsolatos szolgáltatásait, így továbbra is érvényes marad a Budapest-bérlet a városhatáron belül a MÁV, a HÉV és a Volánbusz járatain is”.
Mindaddig, amíg nem jön egy újabb idióta javaslat a kormányoldal részéről...
– jegyezte meg Karácsony Gergely.