Ungár Péter szerint egyre valószínűbb a sztrájk a Volánbusznál
További Belföld cikkek
- Jönnek a fizetésemelések, de kik járhatnak tényleg jól jövőre?
- Orbán Balázs: Politikai alapú megkülönböztetésnek az egyetemen nincs helye
- Idegen anyag esetleges jelenléte miatt hívta vissza az Auchan egyik máktermékét a Nébih
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
Szerdán megírtuk, hogy Draskovics Tibor, a Gyurcsány-kormány volt pénzügyminisztere, jelenleg a BKK igazgatósági elnöke és Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója közötti levelezésből kiderül: a 2020 óta változatlan, évi 7,4 milliárd forintos összeg helyett a Lázár János vezette minisztérium utolsó ajánlata 8,6 milliárd forint volt.
Ezt a főváros és a BKK nem fogadta el, így
DECEMBER 31-ÉN A SZERZŐDÉSEK LEJÁRTAK, A FŐVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT EZZEL ELVESZÍTETTE JOGÁT A HÉV ÉS AZ AGGLOMERÁCIÓS VOLÁNBUSZ-JÁRATOK MENETRENDJÉNEK ALAKÍTÁSÁRA, ÉS MEGSZŰNT A KÖZÖS BUDAPEST-BÉRLET JOGI ALAPJA.
A levelezésből úgy tűnik: a főváros tudatosan döntött a megállapodás helyett az együttműködés felszámolása mellett, ami miatt Karácsony Gergely főpolgármester rögtön a kormányt hibáztatta.
Valójában mi sem értjük, hogy mi történik. Van egy működő rendszer, ami mindenkinek jó, azonban Lázár Jánosnak lehet, hogy nem. A pénzügyi vitáknak, amik felmerülnek, semmi közük a Budapest-bérlethez
– összegezte Karácsony Gergely az RTL Híradó január elsejei adásában az álláspontját. Az Index birtokába került levelezés szerint azonban a főpolgármester nem mondott igazat.
Az LMP állást foglalt az Index cikke után
„A Budapest-bérlet körül kialakult helyzet a magyar politika állatorvosi lova, ahol valójában a választók nem értik, hogy mi történik, valójában a választók kapnak rosszabb szolgáltatást, miközben az általuk befizetett adó egyik zsebből a másikba rakásán folytat nevetséges cicaharcot a politika” – írja közleményében az LMP.
A sajtóba kiszivárgott információk alapján valójában pénzügyi elszámolási vita volt a kormány és a főváros között a budapesti bérlettel kapcsolatban, és a főváros mondott nemet az utolsó ajánlatra: ehhez képest Karácsony Gergely néhány napja azt mondta, hogy nem érti, mi történik, és a pénzügyi vitának nincs jelentősége a kialakult vitában
– világítottak rá a kommünikében.
Mi azt várjuk a főpolgármestertől és a Fidesztől, hogy viszonylag gyorsan jussanak el arra a pontra, hogy nem azt hirdetik büszkén magukról, hogy »nem értik«, mi történik, és oldják meg ezt a problémát, valamint záros határidőn belül érjék el azt a nem túl ambiciózus célt, hogy a budapesti tömegközlekedési bérlet valóban érvényes legyen a fővárosban járó minden közösségi közlekedési eszközre
– zárta közleményét az LMP, majd a párt társelnöke Facebookon bejegyzést tett közzé a témával kapcsolatban.
Ungár Péter: Lázár János a hamis vidék-főváros szembeállítás vámszedője
„Magyarországon a politika ma nem tölti be a szerepét. Ez azért van, mert a politikai szereplők döntő többsége nem közös problémáinkat akarja legyőzni, hanem egymást. Ezért a legtöbb politikus megosztottságot generál azért, hogy abból politikai hasznot reméljen.
Az egyik legszörnyűbb példája az ilyen megosztottság-előállító politikai vállalkozóknak, az Lázár János
– fogalmazott bejegyzésében Ungár Péter, megjegyezve, hogy „Lázár János mostani politikai terméke egyszerű: ő a hamis vidék-főváros szembeállítás vámszedője”.
Minden olyan kezdeményezés jó, ami fejleszti a magyar vidéket, ez nem kérdés. De éppen ezért jó lenne, ha Lázár János azon vigéckedne, hogy hogyan gyarapodik a megyei jogú városok közötti vasúti közlekedés, ahelyett, hogy a fővárosiakat és az agglomerációban élőket rövidíti meg. Azzal ugyanis, hogy Lázár János legkésőbb március 1-én mégis megszünteti a Budapest-bérletek használatát az agglomerációs Volánbusz- és a MÁV-HÉV-járatokon, nem jár jól senki, sem budapesti, sem vidéki
– fejtette ki véleményét az LMP társelnöke, aki szerint megvan a pénz a magyar költségvetésben a finanszírozásra, hiszen ha nem lenne, akkor olyan luxuskiadásokról sem beszélhetnénk, amilyeneket kapásból tudna mindenki százat mondani.
Ungár Péter szerint közben egyre valószínűbb, hogy ismét sztrájkba léphetnek a Volánbusz-sofőrök, ha a január 16-ai bértárgyaláson sem sikerül megegyezniük a szakszervezeteknek a Volánnal.
„Ha valamit illene megoldani a Budapest-ellenesség önfelkent harcosának, az a Volánbusz-sofőrök méltó bérezése lenne” – írta bejegyzésében a politikus. „Ha ugyanis lezülleszti az alacsony bérekkel Lázár János a Volánt, az a vidéki embereknek rossz” – fűzte hozzá.
A vidék-főváros szembeállítás haszontalan hazugság
– fogalmazott Ungár. Kifejtette, hogy „történelmileg eddig mindig akkor fejlődött Magyarország egésze, ha a főváros is fejlődött, és akkor fejlődött a főváros, ha a vidék is fejlődött.
Az LMP éppen ezért olyan alternatívát állít majd a fővárosi választáson, ami tudja, hogy nem a vidék ellen, hanem a vidékkel együtt kell fejlődnie Budapestnek”.
A többire ott van Lázár János
– szúrt oda a politikus. Végezetül felajánlotta, hogy aki azt szeretné, hogy a Budapest-bérlet továbbra is maradjon érvényes a MÁV, MÁV-HÉV és Volán járatain is Budapest határain belül, akkor egy petíció aláírásával jelezheti.