Tényleg eladja a Budapest Airport az utasok nem keresett poggyászait?

PAP 1757
2024.02.08. 10:13
A közösségi médián keresztül számos intézmény, vállalat és szolgáltató kommunikál az ügyfeleivel, de érdemes megnézni, hogy ki, hogyan és mit. A Budapest Airport erre figyelmeztet.

A Budapest Airport raktárai megteltek az utasok által repülőtéren hagyott és nem keresett csomagjaival, ezért a társaság ezeket kiárusítja tartalmukkal együtt. Két euró megfizetése ellenében most bárki hozzájuthat mások személyes értékeihez, és elviheti a bőröndöket.

Mindez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég arculati elemeit tükröző közösségi oldalon olvasható, amelyen nyitott bőröndökkel és bennük lévő, megszerezhető laptopokkal, fényképezőgépekkel és egyéb értékekkel illusztrálják a lehetőséget. Az oldalon sok hozzászólás is olvasható, azonban szembeötlő módon szinte kivétel nélkül nem magyar nevű felhasználók, akik azonban magyar nyelven írnak.

Az elmúlt időszakban sajnos megszaporodott a Budapest Airport nevével visszaélő oldalak száma – figyelmeztetett kérdésünkre a társaság kommunikációs osztálya, hozzátéve:

Amint tudomást szerzünk egy csaló oldal létezéséről, azonnal megtesszük a szükséges lépéseket, jelentjük azt a Facebook felé.

A Budapest Airport az utasokat közvetlenül is óvatosságra inti a közösségi médiában felbukkanó hamis profillal közzétett oldalak, adathalász üzenetek miatt, illetve a problémásnak ítélt oldalon kommentekben is szoktak figyelmeztető jelzéseket adni az odatévedő olvasók számára.

Csalásra utaló jel lehet:

  • A Budapest Airport vállalati kommunikációs hangnemétől idegen szöveg megfogalmazása.
  • A megjelenő helyesírási hibák, illetve a szövegben halmozódó központozás (pl. sok felkiáltójel).
  • A magyar nyelvtől idegen megfogalmazás, nyilvánvaló nyelvtani hibák.
  • A szövegben elhelyezett linkek struktúrája, amely eltér az érintett szervezet hivatalos oldalától (pl. bud.hu helyett budairport.prize).

A szövegben esetenként a felhasználó bankkártyaadatait, esetleg jelszavát vagy más szenzitív adatát kérik. A Budapest Airport azonban soha, egyetlen nyereményjáték vagy promóció keretében sem kér ilyen adatokat.

Emellett vállalati szinten saját munkavállalóinkat is értesítettük a problémáról, akik dedikált űrlapon tudják jelenteni a csaló oldalakat az illetékes kollégáknak, így is felgyorsítva azok észlelésének idejét.

Az elmúlt időszakban egyébként más repülőterek esetében is feltűntek hasonló oldalak, ezért is fontos az utasok fokozott elővigyázatossága.

A repülőtéren hagyott azonosított csomagokat a földi kiszolgálók kezelik, és próbálják mielőbb visszajuttatni azok jogos tulajdonosaihoz, a csaló oldal állításaival szemben tehát a Budapest Airportnak nincsenek ebből az okból következő raktárkapacitás-problémáik.

(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)