- Belföld
- győrfi pál
- országos mentőszolgálat
- ügyeleti rendszer
- dunaharaszti
- egészségügy
- alapellátás
- változás
Győrfi Pál elismerte, hogy nem ment minden simán az új ügyeleti rendszer körül
Győrfi Pál szerint az új ügyeleti rendszer mindenhol jól működik, annak ellenére, hogy korábban sokan tartottak tőle. A szóvivő reagált egy dunaharaszti panaszra is, amely a város Facebook-csoportjában jelent meg – írja a Dunaharaszti Online.
E szerint a posztoló hölgy az édesanyja megbetegedése miatt hívta az 1830-as telefonszámot, de 27 percen keresztül csak az automatát hallgatta, majd a vonal meg is szakadt. A szóvivő azt mondta, hogy az első tapasztalatok kiértékelése még most is zajlik, és próbálják úgy alakítani a rendszert, hogy ilyen többet ne fordulhasson elő.
A vonalak terhelése ingadozó
Azt mondta, a vonalak terhelése ingadozó, és olyan is előfordult, hogy egyszerre harmincan várakoztak. Győrfi Pál kiemelte: a finomhangolás még most is tart. Legutóbb Pest vármegyében élesedett az új ügyeleti rendszer, és a szóvivő elismerte:
az első hétvége tapasztalatai mutattak problémákat.
Ezen a területen összesen 935 beteget láttak el az orvosok – közöttük 361 gyereket –, 19 esetben a telefonos segítségnyújtás elegendőnek bizonyult. Mint írták, 800 beteg az ügyeleti pontok valamelyikét felkereste, 105 beteget pedig az otthonában láttak el.
Mint megírtuk, a múlt héten mérföldkőhöz érkezett az alapellátási ügyeleti rendszer átalakítása, február 1-jével Pest és Fejér vármegye is váltott az egy évvel ezelőtt bevezetett új koncepcióra. Ezzel a teljes vidéken megtörtént az átállás, és már csak a főváros maradt hátra. Az alábbi cikkünkben áttekintettük, hova fordulhatnak most a betegek, és mire számíthatnak a budapestiek.