Megtudtuk, mely szavakat használták legtöbbször az újságírók
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
A Médiahatóság online média használatáról készült éves elemzéséből az is kiderült, hogy a hírolvasók figyelmét 2023-ban leginkább
- a pápalátogatás
- a törökországi földrengés
- a Wagner-csoport zendülése
- az izraeli–palesztin háború
- és Suhajda Szilárd halálával kapcsolatos hírek
keltették fel.
A leggyakrabban használt szavak
A hírportálok, a nézettebb tévécsatornák, a hallgatottabb rádiók és olvasottabb újságok hivatalos Facebook-oldalainak posztjai abból a szempontból lettek megvizsgálva, hogy melyik szavak szerepeltek legtöbbször a tartalmakban.
Az NMHH a tájékoztatása szerint minden hónap száz legnépszerűbb bejegyzésének szövegelemzése alapján megállapítható, hogy milyen szavakat preferálnak az újságírók. Ez alapján toronymagasan vezet a magyar szó, de
- az élet,
- a sport,
- a válogatott,
- a család és
- Európa
szavak is felkerültek a lista élére.
Mire kattintottak a magyarok, és mennyiszer?
Az elemzés szerint a magyar online média kínálatát 2022-ben naponta átlagosan 4,2 millióan keresték fel, míg 2023-ra 3,9 millióan.
Napi szinten 64 millió oldalt nyitottak meg, egy olvasó körülbelül 16 hírt, blogbejegyzést, időjárás-jelentést, menetrend-információt vagy éppen szórakoztató tartalmat keresett fel 24 óra alatt. Hozzátették, hogy az applikációkkal és a külföldi oldalakkal együtt a teljes netes választékra napi 5,5 millióan voltak kíváncsiak.
Az NMHH jelentése arra is kitér, hogy megközelítőleg huszonhárommilliárd alkalommal kattintottak magyar oldalakra, ami 11 százalékkal marad el a megelőző év 26 milliárdjától. Ennek legfőképpen az az oka, hogy 2022-höz képest kevesebbet neteztek a magyarok, azaz a teljes internetes forgalom is visszaesett. A másik ok, hogy számos felhasználó átvándorolt külföldi oldalakra – jegyezte meg a médiahatóság.
A kifejezetten hazai hírekkel foglalkozó rovatoknál nagyjából napi másfél millió oldalletöltés volt jellemző
– írták a közleményben.
A 2023. március 11-én, az M1-es autópályán történt baleset 3,2 millióra tornázta fel az értéket, Ferenc pápa magyarországi látogatásának első napja 2,8 millió kattintást generált, szeptemberben pedig egy esztergomi robbanáshoz 3,3 millió oldalletöltés kapcsolódott.