Hangfelvétellel leleplezték le a banki csalók módszereit

2024.03.02. 06:41
A Nemzeti Védelmi Szolgálat (NVSZ) közösségi oldalán osztott meg egy hangfelvételt, ahol a telefonos csalók a banki adatokhoz szerettek volna hozzáférni. A bűnözők általában több hibát is elkövetnek, így az árulkodó jelekből könnyen felismerhető az átverés.

Az online csalók rendszeresen próbálkoznak telefonon keresztül, ahol banki ügyintézőnek álcázva próbálnak személyes adatokhoz jutni. 

A Nemzeti Védelmi Szolgálat Facebook-bejegyzésében osztott meg egy hangfelvételt, amelyben bemutatják, hogy a bűnözők hogyan próbálják meg átverni a kiszemelt áldozatukat. Mint írták, az árulkodó jelekből már pillanatok alatt kiszúrható, hogy csalók telefonáltak. 

Az NVSZ szerint gyanúra adhat okot:

  • ha nem kérhető visszahívás vagy erőszakosan teszik fel a kérdéseket,
  • sürgetik, vagy csak egy rövid időkeretet adnak a cselekvésre,
  • a „banki ügyintéző”, „informatikus” nem tudja a bankkártya és bankszámla adatait, és képernyőfotót, vagy egyéb információt kér az elérhető egyenlegekről,
  • ha az ön „védelme érdekében” egy applikáció azonnali letöltését kérik,
  • ha a hívás közben érkező kódokat kérik, amelyek segítségével ellophatják a pénzt.

A banki csalásokról a KiberPajzs oldalán több információ is olvasható.

Mint írtuk, az elmúlt években csaknem 10 milliárd forintot csaltak ki a kiberbűnözők a magyar károsultaktól, és ez az összeg évről évre nő. A bűnözők mindig újabb módszerekkel kísérleteznek, hogy megszerezzék a személyes és a banki adatokat, ezért a szakértők azt ajánlják, hogy erős, egyedi, 15-20 karakteres jelszavakat használjanak, és soha ne mentsék el a személyes és pénzügyi adatokat online fiókokban, böngészőkben.