Úgy érzi, megsül a Volánbusz és a MÁV járatain? Itt a magyarázat!

2024.03.03. 10:55
Vannak olyan járatok, ahol már a légkondit is bekapcsolták, máshol még a fűtés megy. A szokatlan februári meleghez nem könnyű alkalmazkodni a közösségi közlekedés dolgozóinak és az utasoknak sem.

Az InfoRádió járt utána, hogy a most szokatlanul meleg idő, a „februári kánikula” az oka annak, ha fülledtnek érzi most a közösségi közlekedést.

A MÁV–Volán-csoport úgy nyilatkozott, hogy a naptárnak megfelelő, téli ruhát viselő utasok szenvedhetnek a melegtől, mert nekik túl magas lehet az utastér fűtött hőmérséklete. A cég törekszik arra, hogy megfelelő utazási hőmérsékletet biztosítsanak, a gyors módosítás azonban nem minden jármű esetében megoldható.

Mint írták, a szerelvényekben minimum 20 Celsius-fokos hőmérsékletet kell biztosítani a téli időszakban, amikor a vonatok az időjárási körülményektől függően sok esetben csak többórás előfűtés után indulhatnak el. Ha a kocsik hőmérséklete már megfelelő, lekapcsolják a fűtést, de időigényes az is, hogy normál hőfokúra hűljenek a szerelvények.

A Volánbusznál a rendszer az, hogy az utasok jelezhetik az autóbusz-vezetőnek, ha nem elégedettek a hőmérséklettel.

A járművezetőknek plusz 12 Celsius–fok alatti napi átlaghőmérséklet esetén kell fűteniük.

A HÉV-nél a diszpécserek adnak utasítást a vonatok fűtésének bekapcsolására abban az esetben, ha a hőmérséklet a vonal mentén nem éri el a plusz öt Celsius-fokot. Kiemelték, hogy az utastér hőmérsékletét Celsius-fokra pontosan a műszaki kialakítás miatt nem tudják szabályozni.

Mint írták, a HÉV fűtésének kritikus időszaka a kora tavaszi-őszi átmeneti időszak, amikor főleg a hideg reggeleken be kell kapcsolni a fűtést, a napsütés viszont gyorsan megemeli a hőmérsékletet a jármű belsejében, és hiába adja ki a diszpécser az utasítást a fűtés kikapcsolására, az utastér tovább melegszik. Hűteni csak az ajtók és ablakok kinyitásával lehet. A melegre érzékenyebb utasoknak azt ajánlják, ha tehetik, próbáljanak az ajtók közelében elhelyezkedni.