Sebességet vált az építőipar ezen a területen

2024.04.05. 09:08
Első alkalommal rendeztek kihelyezett konferenciát az építőipar legjelentősebb képviselőinek sajtós, marketinges és kommunikációs szakemberei. A konferencia célja az iparág szakembereinek összekovácsolása és egy olyan tudás létrehozása volt, amelyet a későbbiekben folyamatosan bővíthetnek.

Kincses Péter, az ÉVOSZ (Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége) Médiatagozatának – aki egyben a rendezvény – elnöke elmondta, hogy rendkívüli érdeklődés övezte a kezdeményezést, ugyanis a helyek mindössze egyetlen hét alatt elfogytak. A konferenciát március 27-én tartották Bükfürdőn, a Greenfield Hotelben, és a célja az volt, hogy megerősítse a kapcsolatokat az iparági kommunikációs szakemberek között és létrehozzanak egy olyan tudásbázist, amelyet a jövőben folyamatosan fejleszthetnek és bővíthetnek.

Krakkó Ákos minisztériumi sajtófőnök nyitotta meg a rendezvényt, aki elmondta, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium „által megalkotott állami beruházások rendjéről szóló törvény a szakma megkérdezésével készült”. Továbbá kulcsfontosságúnak tartja, hogy a hazai építőipar legjelesebb képviselőinek kommunikációs szakembereivel folyamatos kapcsolatban maradjanak.

A Magyar Építők beszámolója szerint a platform európai kiterjesztéséről, a Building Connectionsről Oltyán József alapító beszélt. 

A többnyelvű, SEO-optimalizált, reszponzív, automatizált építőipari hírportál, melyet az élet és a tudomány hívott életre, lehetőséget ad arra, hogy Európa-szerte népszerűsítse az elsősorban magyar építőipari projekteket, vállalatokat, és elősegítse azoknak jó megítélését

– mondta. „A weboldal bármelyik európai országban 17 nyelvre képes fordítani a megjelent tartalmakat, Romániában és Lengyelországban sikeres pilot projektekkel tesztelték a programot” – tette hozzá.

Balla Attila a Tengr.ai mesterséges képalkotó szoftver működéséről tartott előadást. Kifejtette, hogy a generatív AI-technológia az utóbbi években új technikából átlépett általános eszköz kategóriába, amely jól mutatja a fejlődést. Elmondta, hogy programjuk hetek munkáját képes egy nap alatt elvégezni egy jól megírt szkript alapján, és a realisztikus képek és videók létrehozásához 9,5 milliárd képadatbázisból dolgozik. 

A program jelenleg havi több mint 4,5 millió képet generál, ami megmutatja, hogy az AI képességei milyen jelentős mértékben teszik hatékonnyá a marketinget, illetve milyen mértékben alakítják át a kreatív iparágakat

– mondta zárásként.

A legfontosabb az egyensúly

Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője és Barabás Árpád, a Barabás Téglakő Kft. tulajdonos-ügyvezetője a TikTok-használatról beszéltek előadásukban, hogy az ágazatnak helye van a platformon, és az eredmények is nagyon jók. Mivel jelenleg még csak néhány építőipari cég képviselteti magát a TikTokon, arra biztatta a jelenlévőket, hogy kezdjék el használni az applikációt.

Semperger Attila, a Valueteam alapító-ügyvezetője a hatékonyságfejlesztő szervezeti trendekről beszélt. Véleménye szerint a legfontosabb az egyensúly, amely segít az erőforrások hatékonyabb felhasználásában, a vállalaton belüli kommunikációban, és erősíti a vállalati kohéziót.

Pécsi Norbert, a Magyar Közút kommunikációs vezetője szerint az iparági beruházások jelentős mértékben érintik a társadalmat és a közvéleményt, így megfelelő kommunikációval a sikerek és eredmények a kirakatban tarthatók, ezek pedig újabb üzleti lehetőséget jelentenek a cégek számára. Ugyanakkor a másik oldalon segít megelőzni vagy kezelni az esetleges kritikákat, konfliktusokat és azok negatív hatásait. Kiemelte, hogy a hitelesség erősítése érdekében mindig kell, illetve illik válaszolni a sajtómegkeresésekre.

Az előadások után egy kerekasztal-beszélgetésnél a résztvevők megvitatták a tapasztalataikat és kérdéseiket. Egyetértettek abban, hogy az építőiparban a kommunikáció fontosabb, mint valaha, hiszen a szűkülő piacon a brandépítés és a marketing olyan lehetőségek, amelyekkel élni kell, ha talpon akar maradni egy cég.