Leszakadó acélvezeték rombolt az M5-ös autópályán
További Belföld cikkek
- Politikatörténeti pillanat volt Menczer Tamás és Magyar Péter találkozása?
- Nemi erőszak és gumibotozás a tiszalöki börtönben – jelentést tett közzé az Európa Tanács
- 2053-ig mindent titkosítottak a Védelmi Beszerzési Ügynökség hekkertámadásáról
- Tűz ütött ki egy gödöllői házban és egy soproni lakásban
- Felmondott a Kutyapárt hegyvidéki képviselője a privát munkahelyén a vagyonnyilatkozata miatt
Leszakadt egy magasfeszültségű vezeték szerda délután az M5-ös autópályán Kecskemétnél. Három autóban és egy kamionban is kár keletkezett, viszont személyi sérülés nem történt az esetnél. A leszakadt vezetékben ugyan áram nem volt, de a katonai teherautóba úgy beleakadt, hogy egyből állóra fékezte a hatalmas járművet.
Egyszerre csak azt láttam, hogy egy fekete huzal elébem csapódott, felrántotta a motorháztetőt és összetörte a szélvédőt meg az autót
– mondta az RTL Híradó stábjának Guba János, az egyik sérült autó sofőrje. A becsapódás után a mellette haladó autónak is nekiütközött a vezeték, de járművek nem karamboloztak egymással.
A Budapest felé vezető oldalon a sodrony egy katonai terepjárókat szállító kamion vezetőfülkéjébe akadt bele, amely olyan erővel rántotta meg a többtonnás monstrumot, hogy állóra fékezte azt. A fülkén látszik a sodrony nyoma is, amely bemélyedést okozott a fémrészeken és megrepesztette az üveget.
A Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétség elkövetésének gyanúja miatt indított nyomozást az ügyben. Az MVM Démász Áramhálózati Kft. tájékoztatása szerint „egy 132 kilovoltos távvezeték szakadt le, amely a kérdéses időpontban feszültségmentes volt, személyi sérülés nem történt”.
Tájékoztatásuk szerint egy másik vállalat Ballószögön éppen naperőművet épít, ehhez akartak optikai kábelt cserélni, és „a másnapi sodronycsere technológiai előkészítése zajlott”. A munkákat állítólag szakszerűen végezték el,
ám pont az a sodrony tört el, amelyet le akartak cserélni.
A portál által megkérdezett biztosítási alkusz szerint, mivel nem mindennapi esetről van szó, ezért a kárfelmérés és a vizsgálati eredmények nem lesznek meg egyhamar. „Ha ez nagyon sokáig tart, vagy nem deríthető ki, vagy körülményes a kár rendezése, akkor esetlegesen, ha van a járműveken casco, akkor arra mindenképpen érdemes elindítani a javítást” – mondta Illyés Tamás. Ilyenkor a károkozó biztosítója később rendezi a casco biztosítójával a felmerülő költségeket.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.