Az elmúlt napok botrányai után négy légitársaságra is lesújtott a kormányhivatal
További Belföld cikkek
- A Dong-éri-csatornában bukkantak holttestre Kiskunhalason az év első napján
- Hatalmas torlódás van Röszkénél, a közúti határátkelőhelyen már csak a belépést engedélyezik
- Ismét meghalt valaki lakástűzben, az új évben ez már a második ilyen tragikus eset itthon
- Drasztikusan csökken a dohányboltok száma, több száz településen nincs dohánytermék
- A Balatonban már hatalmas károkat okozott, most a Dunában pusztít a vörös mocsárrák
Budapest Főváros Kormányhivatala hivatalból hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizzair, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésések miatt – jelentette be szerdán kiadott közleményében a hivatal.
Mint írták, a hatósági ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Kiemelték: amennyiben az ellenőrzés alatt felmerül a jogsértés gyanúja, a kormányhivatal megindítja a szükséges eljárásokat az érintett légitársasággal szemben.
A kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azon légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve ezáltal az utazók nyugodt családi kikapcsolódását. Kérjük az utasokat, a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén forduljanak bizalommal a kormányhivatalhoz
– idézi a közleményt az MTI.
Több meccsről is lemaradtak a szurkolók
Az utóbbi hetekben több légitársaság járata is nagy késésekkel indult Budapestről. Legutóbb a futballdrukkerek körében okozott kellemetlenséget, amikor lemaradtak a stuttgarti meccsről. Az Eurowings légitársaság Stuttgartból induló járata mintegy háromórás késéssel érkezett meg Budapestre, és az utasok beszállása után kiderült, hogy a résidő miatt nem tud időben elindulni. Ezért több utas úgy döntött, nem utazik el, és Budapesten követte a skót–magyar meccset.
Ugyanakkor a Wizz Air járatcsúszása is sok magyar szurkolót érintett. A légitársaság június 15-én induló Budapest–Dortmund-járatának felszállása két órát késett. A repülőgép utasai közül csaknem ötvenen a magyar válogatott Svájc elleni, kölni Eb-meccsére utaztak. A gép végül másfél órás késéssel szállt le Dortmundban.
A Ryanair Barcelonából Budapestre tartó gépének utasai ennél is nagyobb problémába ütköztek vasárnap, ugyanis nemcsak az eredeti járatot, de a mentesítőt is törölték. Egyes utasoknak emiatt 24 órát kellett várakozniuk Barcelonában. Arról, hogy az uniós jogszabályok alapján milyen jogaik vannak az utasoknak abban az esetben, ha törölték a járatukat, itt írtunk bővebben.
Reagált a Wizz Air
Lapunk a kormányhivatal ellenőrzésével kapcsolatban levélben kereste a Wizz Airt. A légitársaság reakcióját változtatás nélkül közöljük:
A Wizz Air, amennyiben valamely járata késik, vagy járatot törölni kényszerül, minden esetben tájékoztatja az utasokat a foglalásnál megadott e-mail címen és SMS-ben arról, mi történik a járatukkal. Szintén tájékoztatja az utasokat arról, hogy milyen módon foglalhatnák át utazásukat másik járatra, vagy igényelhetik vissza a teljes jegyárat vagy annak 120%-os megtérítését WIZZ-pontokban. Azok esetében azonban, akik nem közvetlenül a Wizz Air applikációján vagy a légitársaság weboldalán vásárolták meg a repülőjegyüket, hanem utazási irodán vagy online közvetítőn keresztül, közvetlen elérhetőség hiányában a foglalást intéző irodának küldi meg a légitársaság ezeket az információkat. Így ezek az utasok – attól függetlenül, hogy a Wizz Air eleget tesz tájékoztatási kötelezettségeinek – lehetséges, hogy nem, vagy csak késve kapnak tájékoztatást.
Hozzátették: „a légitársaság mindenben segíti Budapest Főváros Kormányhivatalának munkáját az eljárás sikeres lefolytatása érdekében”.
(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)