Nagy változás jöhet az egyik legnépszerűbb magyar fesztivál területén
További Belföld cikkek
- 300 milliárd forintért takaríthatja a kórházakat egy cég a következő négy évben
- Havazás várható Magyarország egy részén
- Bejelentett egy szivárgást a gázműveknek, a kocsijára terhelték a költségeket
- Teljesen kiégett egy hajó a Tiszán
- Sokan azt hitték, médiahack, de igaz: örökre bezárja kapuit a MikulásGyár
Lasztovicza Gábor azzal kezdte a sajtótájékoztatót, hogy rengeteg újítással készültek, és sok olyan dolgot hoztak a magyar felősoktatásból a látogatóknak, ami abban segíti őket és a fiatalokat, hogy a felsőoktatást olyan szempontból ismerjék meg, ami nem a mindennapok részét képezi, hanem a közösség teremtő- és építőerejére utal.
Ez az esszenciája az egész fesztiválnak, ezért vagyunk, ezért csináljuk, hogy az egyetemi közösségek megerősödjenek, és az egyetemek valódi alkotó-, építő munkát tudjanak a hallgatókkal közösen végezni
– fogalmazott a fesztiváligazgató.
Eszterhai Marcell, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke kifejtette: amikor az EFOTT-ra gondol, azt szokta mondani, hogy a közösségek találkozása, mert az egyetemen belül is számos olyan közösség van, ami méltó arra, hogy látszódjon, valamint az egyetemi életnek számos olyan szeglete van, amit szeretnének megmutatni, ezért erősítették például a sport szerepét. Abban hisz, hogy a fesztivál egyik ereje a hallgatókból jön, de nem csak a hallgatókra gondolnak, a családoknak is szeretnének kedvezni a nappali, esti aktivitásokkal.
Hankó Balázs három pontot emelt ki: vonzó egyetemek, sikeres fiatalok, erős nemzet. „Mindazt, amit itt veletek, az egyetemekkel közösen próbáltunk tenni az elmúlt időszakban, az az, hogy vonzóvá, vonzóképessé tegyük az egyetemeket” – mutatott rá a tárcavezető. Ezt a vonzást három hatóanyaggal tudják elérni:
- A versenyképességgel,
- az identitásőrzéssel,
- és a közösségépítéssel.
A kultúráért és innovációért felelős miniszter kitért arra is, az egyetemek fejlődnek, az innovációban is haladunk: épp tegnap jelentették be, hogy javult a magyar innovációs képesség az innovációs versenyben, ennek az alapját az egyetemek jelentik.
Hankó Balázs az identitásról és a kultúráról elmondta: ebben az olyan rendezvényeknek, mint az EFOTT a 48 évével, és mindazzal, amit kultúrában, zenében létre hoz, lényegi szerepe van. A miniszter a közösségről szólva arról beszélt, hogy a közösség épül az egyetemisták több évtizedes közösségében, méghozzál úgy, hogy gondolnak a családokra is.
Rácz Ervin, az Óbudai Egyetem rektorhelyettese abban bízik, hogy az egyetem jó úton jár, a „tehetség, siker, közösség” kulcsszavakat emelte ki. Házigazdaként úgy gondolták, három dolog köré csoportosítják házigazda mivoltukat: innováció, fenntarthatóság, digitalizáció.
Ifjúsági központ épülhet
L. Simon László, a Magyar Nemzeti Múzeum volt főigazgatója felszólalásában kifejtette: az a tíz év, amióta az EFOTT helyszíne a Velencei-tó, Hankó Balázs karrierútját is jól mutatja, aki volt itt rektorhelyettesként, helyettes államtitkárként, államtitkárként, most pedig miniszterként. „Úgyhogy szeretném jelezni, az ő érdeke is, hogy maradjon az EFOTT, mert ebből még bármi lehet.”
L. Simon László elárulta:
Elkészült egy fejlesztési terv, ifjúsági központ épülne a terület egy részére, ami arra adna lehetőséget, hogy az EFOTT és a HÖOK ne csak a fesztivál időtartama alatt, hanem egész évben rendezvényeket tudjon tartani, sok egyetemistát, fiatalt idehozva, akik megismerik ezt a térséget. Nem csak az EFOTT idején érdemes idelátogatni, minden évben bővül a kulturális kínálat.
Lucenko Viktória, az Auchan Magyarország vezérigazgatója hangsúlyozta, valós hagyományt tudnak teremteni abból, hogy az Auchan kitelepül a fesztiválra, és az a céljuk, hogy a következő 48 évben is együtt legyenek. „Az Auchan szlogenje a tudatos választás, ebben következetesen haladunk, mind az árakban, mind a termékek egészségre való összpontosításában, mind abban, hogy nem csak árakat, termékeket, hanem élményt is nyújtsunk” – húzta alá a vezérigazgató, hozzátéve: közel kétszáz munkatársa dolgozott azon, hogy háromszáz négyzetméteren négyszáz terméket biztosítanak a fesztiválozóknak.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)