Troli-felsővezeték tervezésére írt ki közbeszerzést a BKK

2024.07.31. 17:48
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbeszerzést írt ki a Kassai téri trolibusz-felsővezeték tervezésére, ezzel a társaság újabb lépés tesz a zöldközlekedés felé – tájékoztatta a BKK szerdán az MTI-t.

A beruházásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat az Örs vezér terét a kisföldalatti végállomásával összekötő 82-es trolibusz közlekedése, és megvalósulhatnak kisebb infrastrukturális fejlesztések is a XIV. kerületben − tartalmazza a közlemény.

Kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez, a BKK a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét, ezért nagy hangsúlyt fektet a jelenleg 155 kilométer hosszú hálózat fejlesztésére és bővítésére − tették hozzá. A tervek szerint 2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is nőhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza.

A fejlesztés egyik lépéseként a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál épülhetnek új felsővezeték-szakaszok. A közbeszerzési eljárás a hálózatbővítés mellett a kapcsolódó korszerűsítési munkák tervezésére szól; az ajánlati felhívás 2024. július 31-én jelent meg.

A fejlesztésben az Erzsébet királyné útja/Róna utca trolimegállónál visszaforduló felsővezetéket mindkét irányba meghosszabbítanák a Nagy Lajos király útja felé, ahol bekötnék a 74-es trolibusz felsővezeték-hálózatába. A Róna utca és az Erzsébet királyné útjának sarkán az Örs vezér tere irányába új megállóhely létesülne, továbbá − ha szükséges − korszerűsítenék a felsővezeték-tartó, valamint a közvilágítási oszlopokat is. Továbbá a Mexikói út metróállomásnál troli-felsővezetéket építenének a 82-es trolibusz jelenlegi végállomásától a Horvát Boldizsár utca és a Columbus utca sarkáig, valamint megvizsgálnák annak a lehetőségét, hogyan csatlakozhatna hozzá a 74A trolibusz vezetéke − sorolták.

Az új felsővezeték-szakaszok egyúttal hatékonyabbá tehetik a 82-es trolibusz közlekedését, amely jelenleg a Róna utca és a Mexikói út közötti szakaszt önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással teszi meg − fűzték hozzá.

Eredményes eljárás lefolytatása, valamint a forrás biztosítása esetén a tervezés még ebben az évben, a kivitelezés pedig 2026 elején kezdődhet. A tervezést és a kivitelezést európai uniós forrásokból kívánják megvalósítani − olvasható a BKK közleményében.

Klímaváltozás, környezettudatosság, fenntartható jövő.
Ezek nem csak trendi hívószavak, hanem a közös valóság, amiben mindannyian élünk. A Zöld Indexen mi is kiemelt figyelemmel foglalkozunk ezekkel a témákkal. Ha te is fontosnak tartod, hogy azoknak is élhető bolygójuk legyen, akik ma születnek, csatlakozz hozzánk a Zöld Indexen.