Hiába Pokorni Zoltán ígérete, áron alul értékesít egy kerületi ingatlant a Hegyvidéki Önkormányzat
További Belföld cikkek
- Ujhelyi István: Megérintette a Fideszt a bukás szele, olyan folyamatok indultak el, amikre 30 éve nem volt példa
- Dúl a kommentháború: Menczer Tamás, Kocsis Máté és Magyar Péter esett egymásnak a magdeburgi tragédia miatt
- Hatalmas torlódásra kell számítani az M3-as és az M5-ös autópályákon, az M1-esen akár két órával is nőhet a menetidő
- Orbán Viktor: Sosem szerettem azokat a politikusokat, akik elhárították a felelősséget
- Súlyos baleset történt Debrecenben, a buszmegállóba hajtott egy autó
Pokorni Zoltán, a Hegyvidék leköszönő polgármestere nemrég az ATV Egyenes Beszéd című műsorában jelentette ki, hogy a megválasztott önkormányzati vezetés kérésének eleget téve szeptember 30-ig nem értékesít ingatlant a XII. kerület. Ennek ellenére most 644 ezer forintos négyzetméteráron hirdették meg a Szamos és Városmajor utcák sarkán álló házban levő lakást – hívta fel a figyelmet az ellentmondásra Kovács Gergely, Hegyvidék új polgármestere egy gúnyos Facebook-bejegyzésében.
Repül még pár ingatlan, erősen a kőbányai panelárak alatt. Pokorni NEMADUNKELINGATLANTMERTGAVALLÉROKVAGYUNK Zoltán: Július 10.: Nem adunk el. Július 17. Eladunk
– írta, hozzátéve, hogy az ingatlan 30 százalékkal olcsóbb, mint egy kőbányai panel.
A Magyar Kétfarkú Kutyapárt elnöke a bejegyzéséhez egy képernyőfotót is mellékelt, amelyen az látszódik, hogy a XII. kerületi, 99 négyzetméteres ingatlant 65 millió 100 ezer forint kikiáltási áron hirdették meg.
Ahogyan korábban írtuk, Pokorni Zoltán arról beszélt július elején az ATV Egyenes beszéd című műsorában, hogy szeptember 30-ig nem értékesít ingatlant a XII. kerület. A műsorban kijelentette, hogy csak az olyan, szeptember 30-ig lejáró szerződéseket újítják meg, amelyek például az óvodai, bölcsődei közétkeztetésre vonatkoznak, valamint a közművekre, gázra, villanyra, és amelyek december 31-ig lesznek érvényesek. A június 9-én megválasztott önkormányzati vezetés azt is kérte a még hivatalban lévő kerületirányítóktól, hogy már ne kössenek közbeszerzésre, ingatlaneladásra vonatkozó szerződéseket.
Kovács Gergely kampányának egyébként fontos eleme volt, hogy részletesen bemutatta a Széchenyi-hegyi és svábhegyi, 10–15 százalékos beépíthetőségű, kertvárosias helyszíneken azokat az – iskola, kórház stb. funkcióra szánt – vegyes intézményi övezetekbe sorolt telkeket, ahol a lakófunkciónál értelemszerűen sűrűbb beépíthetőséget lehetővé tevő szabályozással a telkek új tulajdonos-építtetői felborítják a kertvárosias viszonyokat.
Frissítés: Reagált Hegyvidék Önkormányzata. Közleményükben azt írták: Az Alkotás u. 47. szám alatt található, 73 m² alapterületű nem lakás céljára szolgáló, közműellátás nélküli helyiség bérbeadására kiírt pályázat eredménytelenül zárult. Az ingatlan nyilvános licittel történő értékesítéséről még tavasszal döntött a tulajdonosi bizottság. Ennek a döntésnek a végrehajtása zajlik most.
A Városmajor utca 45. szám alatt található társasházban az önkormányzat tulajdonában 1 lakás van, jelenleg csak ezen keresztül lehet megközelíteni a közös tulajdonban lévő padlást. A társasház valamennyi tulajdonosa egyöntetűen azzal a kéréssel fordult önkormányzatunkhoz, hogy a lakás értékesítésére a lehető leghamarabb kerüljön sor, tekintettel arra, hogy a társasház tetőszerkezete kritikus állapotban van, a tető felújítása nem tűr halasztást, mielőbbi lépés szükséges annak érdekében, hogy a jelenleg fennálló tarthatatlan helyzet megszűnjön. A tetőtér értékesítésének és ezáltal a rossz műszaki állapotú tetőszerkezet helyreállításának viszont feltétele az önkormányzati tulajdonú lakás értékesítése. Az önkormányzat tehát ennek a kérésnek eleget téve, az életveszélyes állapot mielőbbi megszüntetése érdekében hirdette meg nyilvános liciten. Egy ingatlan értékét nem politikusi, pártelnöki nyilatkozatok határozzák meg, hanem a nyilvános licit által biztosított piaci verseny, jelen esetben is ez történik.
Mindezek mellett az önkormányzat vezetése a vagyongazdálkodási szempontból jelentős önkormányzati ingatlanok értékesítését mellőzi, az értékesítések előkészületeinek dokumentumait átadja az október 1-jén hivatalba lépő új vezetésnek.
Frissítés 2024. augusztus 8.
Cikkünk megjelenése után az egyik tulajdonos levelet írt szerkesztőségünknek az üggyel kapcsolatban. Levele elején arról ír, hogy a társasház a világháború óta a szépapja, Benes György tulajdona, amiben felnőtt a dédmamája, nagymamája és édesapja. Mint írja: mind a 7 tulajdonos nevében szólal meg, akik most rettegnek,
"hogy meghiúsulni látszik, a lakhatásunk és tulajdonaink jövőjét szolgáló tulajdonunk felújítása, amelynek megvalósításába már annyi energiát és pénzt fektettünk. A ház állapota ugyanis katasztrófális: a tető és azóta a több közös tulajdonban lévő közüzem (villany-, víz- és csatornahálózat) rettenetes állapota is teljes felújítást és cserét igényelne, amelyre a háznak nincs anyagi forrása. Évek óta erőnkön felül toldozunk-foldozunk, ami már sajnos nem jelent megoldást, de másra nincs lehetőségünk önerőből. Ráadásul a káreseményekre a biztosító sem térít az állapot miatt, így az időjárás veszélyeinek is ki vagyunk téve. Kis ház vagyunk, kevés lakással, 1-2 millió Ft javítási költséget is alig tudunk kifizetni, ami a ház állapota miatt nálunk évente 2-3 alkalommal garantáltan jelentkezik.
A háznak forrás híján nincs más lehetősége, mint a tetőtér értékesítéséért cserébe a tető és a ház felújítását kérni, erre 20 éve keresünk már megbízható befektető-építőipari-kivitelező vállalkozást. "
Levele folytatásában azt írja, hogy szó sincs önkormányzati vagyon kijátszásáról.
Tudjuk, mert mi kerestük fel a befektető-vállalkozót a fenti lehetőséggel, mi kezdtük vele el a tárgyalásokat még 2018 nyarán, amiben az önkormányzat részt sem vett. A ház a felújítás kapcsán az első kidolgozott ajánlatot 2020-ban kaptuk kézhez és ezt követően kezdődött a felújítás kálváriája, amely most hétfőn véget is érhetett volna, de pont ezen cikkek hatására meghiúsulni látszik és jelenleg ismét nem látjuk a jövőt, miközben amikor végre láthattuk volna az alagút végét, amikor pont kerülhetett volna a 6 éve tartó várakozásra. Ismét aggódhatunk. Nem mellékesen az egész gond nem csak a MI, hanem az aktuális Önkormányzat gondja is, hiszen tulajdonuk van a házban. (...)
Azért is fontos kérdés ez, mert a tetőfelújításhoz a padlástér csak az önkormányzati lakáson keresztül közelíthető meg. Annak beépítése esetén is csak ez az egy út lehetséges az új lakások felé, amely mint már olvasható volt: az egyetlen lehetséges kiút számunkra a jelen tragikus, kilátástalan helyzetünkből.
Az alábbi valós tények állnak a cikkel szemben megjelent állításokkal szemben, melyek az azóta megjelent Önkormányzati reakciót is alátámasztják (természetesen a cím helyesbítésen felül):
A fentieken felül az első és legfontosabb tény, hogy nem újkeletű az ingatlan értékesítése, amelyet - valóban mi tulajdonosok szorgalmaztunk - a ház állapota miatt az Önkormányzatnál, merthogy a tetőt jelenleg purhab tartja össze és biztosan nem éli már túl a 2024-2025 telét, így nincs időnk várni az önkormányzati vezetőségváltásra, sem egyéb a Mi szempontunkból bürokratikus időhúzó eseményre.
Az ingatlan nem most került kiírásra, 2021 óta próbálunk megegyezésre jutni az Önkormányzattal, akik a hatalmas problémánk ellenére - ami az Önkormányzati ingatlant is érint, annak felújításra való befizetésének teherviselésével, kockázatával - 2023-ra sikerült elérni, hogy kiírják megvételre, majd azt követően több alkalommal is, először 2023.04.18-án, utoljára 2023.07.21.-én. Ezen licitekre nemhogy licit, de érdeklődés sem érkezett.
A tavalyi meghatározott összeghez képest az utolsó kiírásra az ingatlan licit kezdőárát megemelték 15,9 százalékkal ezt azzal indokolva, hogy az elmúlt években nőtt az ingatlanok értéke. Szemben azzal, hogy a ház állapota romlott. A lakás jelenleg lakhatatlan, teljes körű generál szükséges (nincs épp pontja a lakásnak, évtizedek óta a lakatlan, néha mi üldözzük ki onnan a csöveseket - amíg nem lett rácsszerelve a bejárati ajtóra -, kb. minden cserére szorul, legalább 20-30 millió forint lenne a felújítás költsége. A mennyezet szinte javíthatatlan a tetőszerkezet gerendázatának kijavítása nélkül - ami közös tulajdon, így a ház tetőfelújítása nélkül nem is felújítható a lakás és a háznak erre nincs pénze.
A önkormányzati lakás élhető területe, nincs 80 nm, 3 szoba, amiből 2 szoba az emeleten (20,57 nm), - amit még anno az önkormányzat egyik bérlője választott le Ytong téglákkal és bitorolt el a padlástérből - csak bevilágító ablakok vannak. Nem is beszélve a padlástér megközelítése miatti szorgalmi jogról.
Kérdem, a fenti információk alapján összehasonlítható az ár egy lakható, általános állapotú kőbányai panellel, vagy akár az előbbi felújítandó 12. kerületi lakással? Szerintem nem, ismervén, látván az állapotokat én még soknak is találom...
Mindezek mellett az is tény, a ház sokszori kérése eredményeként került a kiírásra, ezt igazolják az önkormányzatnak küldött leveleink, amiből a ház tragikus állapota is tanúbizonyságot nyer.