Az év végén várhatóan több InterCity menetideje is nőni fog
További Belföld cikkek
-
Kunhalmi Ágnes szerint nincs rendben, hogy fizetnie kell annak, akinek ellopták a személyijét
- Ripost: Helikopterrel látogatta meg feleségét a volt vezérkari főnök
- Változás jön az óvodákban, a szakma tiltakozik a tervezet ellen
- Vesztettek a bíróságon Pikó Andrásék – ítélet született a Magyar Rádió épületeinek lebontásának ügyében
- Kényszerleszállást hajtott végre egy repülőgép Budapesten
Nőnek a vasúti menetidők decembertől, a szegedi, debreceni, békéscsabai InterCityk is lassabbak lehetnek a menetrend-tervezet szerint – olvasható a Közlekedő Tömeg Egyesület közösségi oldalán.
A szervezet az írja: az elmúlt években az egyesület nyomására általánossá vált a jövő évi menetrend társadalmi konzultációra bocsátása nyaranta, idén ez elmaradt. Várhatóan számos vasútvonalon jelentősen nőni fog a személyszállító vonatok menetideje.
Bár a közzétett menetrendábrák hangsúlyozottan tervezetek, azoktól a végleges menetrend több ponton eltérhet majd, jól jelzik azonban, milyen menetrendi változások várhatóak országszerte a következő időszakban.
A teljesség igénye nélkül több vasútvonal is szerepel a felsorolásukban:
- A Pápa-Csorna vasútvonalon 6 perccel nő a menetidő mindkét irányban.
- A Kaposvárról induló kora délutáni diákvonat várhatóan 20, a délutáni ingázó 10 perccel indul korábban. Siófok felől is előrehozott indulásokra kell számítani, a diákvonat 13 perccel előbb közlekedik, a fél hatos pedig 10 perccel később. A reggeli ingázószerelvény 11 perccel, a délutáni diák pedig 7 perccel később ér Kaposvárra, mint tavaly.
- A Gemenc InterRégió Székesfehérvárról 4 perccel hamarabb indul.
- Miskolc-Tornanádaska között 17 perccel nő a menetidő.
- A Nyugati pályaudvartól Debrecenig 3 perccel nő a menetidő.
- Debrecen és Nagykereki között 17 perccel nő a menetidő.
- Nyíregyháza és Vásárosnamény között 8 perccel nő a menetidő.
- A békéscsabai InterCityk menetideje 4 perccel nő.
- A Szegedi InterCityk menetideje 7 perccel, 2 óra 33 percre nő.
- Szeged–Békéscsaba vasútvonalon Hódmezővásárhely–Orosháza között 32 percre nő a menetidő, kétóránként marad közvetlen Szeged–Békéscsaba vonat.
Az egyesület úgy véli, hogy a fentieken túl bizonyosan kerülnek még olyan változtatások a jövő évi menetrendbe, amelyek komoly hatással lehetnek majd azokra, akik kitartanak a fenntartható közösségi közlekedés mellett. „Ezúton is kérjük a szolgáltatást megrendelő minisztériumot, hogy az előző évek gyakorlatának megfelelően folytasson társadalmi egyeztetést a menetrend átalakításáról, a jól ismert és gyakran hangoztatott üzemeltetési szempontokon túl ismerje meg bátran az utazóközönség elvárásait is” – írják.