Végre megvan a telefonos csalók ellenszere
További Belföld cikkek
- Rárúgta a havazás az ajtót a fővárosra, de az ország más részein is kifehéredett a táj
- Ezzel a javaslattal Polt Péter után akár egy politikusból is legfőbb ügyész lehetne
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
A Gránit Bank ügyfelei mostantól a Gránit eBank applikációban néhány kattintással ellenőrizhetik, hogy a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon. A napokban bevezetett innováció egyedi vonása, hogy a hívást indító ügyintézőt is név szerint beazonosítja, így az ügyfelek a funkció használatával kivédhetik a hamis, adathalász céllal indított hívásokból eredő kárt – jelentette be a pénzintézet az Indexhez eljuttatott közleményében.
Levél nélkül egy kukkot se mondjanak!
A Gránit eBank applikáció új biztonsági megoldása alapján az ügyfél a banki ügyintézőtől indított hívást követően kap egy, a hívást igazoló iSMS-t az applikációba. Ezt néhány kattintással meg lehet nyitni a főoldalon elérhető – boríték ikonnal jelzett – postaládában, az egyéb kategóriába érkező iSMS-ek között.
Az internetes SMS a hívás adatai között – a még pontosabb beazonosíthatóságért – tartalmazza a banki ügyintéző nevét is. Az új biztonsági funkció eléréséhez az ügyfélnek rendelkeznie kell a Gránit eBank applikációval, és engedélyeznie kell a banknak, hogy elektronikus, iSMS típusú üzeneteket küldhessen.
A telefonhívást azonosító üzenetet ugyanis – a fokozott biztonságérdekében – csak és kizárólag iSMS formájában, a bank hivatalos applikációján keresztül küldi a Bank.
A Gránit Bank felhívta ügyfelei figyelmét arra is, hogy amennyiben ügyfélszolgálatának nevében keresik telefonon, és az applikációba belépve a postaládájában nem lát erről szóló megerősítő iSMS-t, akkor azonnal bontsa a vonalat, majd hívja a megszokott telefonszámon a bank ügyfélszolgálatát.
A Gránit Bank több platformon – ügyfélcsoportokra szabott kommunikációval – rendszeresen felhívja a figyelmet a csalások megelőzésére, valamint hogy mit tehetnek az ügyfelek. A Gránit eBank applikáció számos biztonsági funkciót tartalmaz jelenleg is, amelyek aktív használatával hatásosan lehet védekezni a kibercsalások ellen. Bankkártyákat egy gombnyomással lehet zárolni és feloldani, a bankkártyalimiteket pedig külön-külön lehet állítani ATM-pénzfelvételhez, bolti POS-terminálon történő fizetéshez és online vásárláshoz.