Vitézy Dávid válaszolt Lázár Jánosnak: Javaslom egy hársfatea elfogyasztását miniszter úrnak, idegnyugtatásra is jó
További Belföld cikkek
- Hatalmas torlódásra kell számítani az M3-as és az M5-ös autópályákon, az M1-esen akár két órával is nőhet a menetidő
- Orbán Viktor: Sosem szerettem azokat a politikusokat, akik elhárították a felelősséget
- Súlyos baleset történt Debrecenben, a buszmegállóba hajtott egy autó
- Orbán Viktor: Brüsszel Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Bombariadó miatt megszakadt egy buli Budapesten, több ezren maradhattak hoppon
„Először is: javaslom egy hársfatea elfogyasztását miniszter úrnak, segíti a szorongás oldását, idegnyugtatásra is jó. Úgy látom, nem ártana” – kezdte Vitézy Dávid a bejegyzését, melyben Lázár János korábbi Facebook-posztjára reagált.
Az egykori főpolgármester-jelölt leírta, hogy Lázár János két éve azzal kezdte közlekedési miniszterségét, hogy Széchenyitől idézett, majd hozzátette, hogy a magyar történelemben –Széchenyit is beleértve – „egyetlen közlekedési miniszter sem engedett meg magának ilyen becsmérlő, trágár, útszéli stílust nyilvánosságnak szánt közleményben, mint ma Lázár János.”
Ha a miniszteri munka ennyire megviseli az idegeit, ráadásul, az elmúlt évek sorozatos kudarcai nyomán a MÁV összes utasának idegeit is, mindenki jobban járna, ha lassan inkább abbahagyná
– üzente Lázár Jánosnak.
Vitézy Dávid ezután megjegyezte, hogy a MÁV–HÉV Zrt. október 3-án 14:53 perckor kezdeményezte a BKK-nál a HÉV-ek ritkítását. Az egykori főpolgármester-jelölt hozzátette, hogy a javaslatra nemcsak ő reagál, hanem Karácsony Gergely főpolgármester is, de mint írja, „valahogy ő kimaradt Lázár János mai kedves posztjából, biztos csak a véletlen műve”.
Vitézy Dávid idézte a hivatalos e-mailt is, melyet a MÁV–HÉV Zrt. írt, és amelyben az olvasható, hogy az új menetrendi évben a rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonategységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé az iskolaidőszaki hétköznapokon, és hogy a forgalomba adható napi járműkiadási darabszám változása az iskolaidőszakban alkalmazott hétköznapi menetrendek módosítását teszi szükségessé.
Ennyit arról, hogy ki hazudik. Miniszter úr! Ha jól hámozom ki a sok indulatos gyűlölködése közül, Ön a mai posztjában visszatáncolt a MÁV–HÉV járatritkítási terveiből. Ennek örülök, ha tényleg így lesz – nem ez az első járatritkítás, amit sikerül megakadályozni
– írta Vitézy Dávid.
A járatritkítás Karácsony Gergely és Vitézy Dávid szerint is elfogadhatatlan
Mint arról beszámoltunk, nincs elég működő szerelvény, ezért a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó.
„A rendelkezésre álló járműkapacitás a jelenlegihez képest 4 motorvonategységgel kevesebb jármű napi forgalomba adását teszi lehetővé” – írta a MÁV–HÉV Zrt. a HÉV járatritkításainak indoklásaként a menetrendi tervezetről szóló előkészítő anyagokban, a HVG szerint. A MÁV–HÉV Zrt. kapacitásszűkítési tervét a BKK és a főváros is hevesen bírálta (a MÁV–HÉV utóbb közleményben reagált a sajtóhírre).
Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid egykori főpolgármester-jelölt nem sokkal később a közösségi médiában írták meg véleményüket az intézkedéssel kapcsolatban. Karácsony Gergely hangsúlyozta, hogy mindez Budapest számára teljesen elfogadhatatlan, és kiemelte, hogy az állam működésképtelenségének a budapestiek nem lehetnek kárvallottjai. Vitézy Dávid szerint szintén elfogadhatatlan az intézkedés, Facebook-posztjában azt is felsorolta, hogy szerinte elsősorban a kormány és Lázár János építési és közlekedési miniszter a felelősek mindezért, de Tarlós Istvánt és Karácsony Gergelyt is annak tartja.
Szerdán arról is beszámoltunk, hogy a Fővárosi Közgyűlés Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottságának rendkívüli ülését hívja össze Vitézy Dávid, hogy megakadályozza Lázár Jánosnak a HÉV-ek tervezett ritkítására vonatkozó terveit. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője reméli, hogy közösen és egyhangúlag sikerül kiállni a tervek ellen.
Lázár János is reagált
Lázár János egy nappal később reagált, szintén a közösségi médiában. A miniszter leírta, hogy szerinte az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban, és hogy a jövőben a közlekedési kormányzat sehol és semmiről nem kíván Vitézy Dáviddal egyeztetni.
„Aki ugyanis a hazugságokban az élen jár; aki elveszítette a főpolgármester-választást, pedig minden segítséget megkapott ahhoz; aki most a Fidesz után Magyar Péter s*ggét nyalja, nem lehet tárgyalófél” – jegyezte meg Lázár János.
A MÁV-vezér szerint is kevesebb HÉV járhat majd, de döntés még nincs
Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója elismerte, hogy a HÉV-járművek fogynak, mert elérik a kritikus életkort, ami után már nem tudják őket üzemeltetni. Hozzátette, hogy 2025-ben minden bizonnyal kevesebb járművel fognak dolgozni, mint 2024-ben, és ennek a menetrendre is lehetnek kihatásai. Elmondta azt is, hogy egyelőre a lehetséges megoldásokat gyűjtötték össze és küldték el a BKK-nak, de végleges döntés még nem született.
Hegyi Zsolt kérte a javaslat kidolgozóitól, hogy olyan változásokat vizsgáljanak, amelyek nem érintik a csúcsidőszakokat. A javaslatokat az utasszámlálás adatai alapján készítették el, és ott avatkoznak be, ahol az utasforgalom ezt megengedi.
Az új menetrendről a jogszabályban meghatározott időpontban, tehát a december közepi menetrendváltás előtt legalább két héttel fognak az utasok tájékoztatást kapni, addig a szükséges egyeztetések és döntések meg fognak születni
– mondta Hegyi Zsolt. Azt is megjegyezte, hogy a járatritkítások átmeneti megoldást jelenthetnek, hosszú távon csak a teljes járműcsere segít.