Bejelentették, megépül Magyarország legnagyobb vidéki autópálya-csomópontja
Új autópálya-csomópont jön létre Kecskemét közelében az M44-es gyorsforgalmi út, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút találkozásánál – adta hírül a Magyar Építők.
A projektet az M5-ös 74-es számú, Kecskemét Észak nevű csomópontjának átépítésével kivitelezik, a befejezése 2027 első felében várható. A beruházás kapcsolódik az M44-es legnyugatibb szakaszának építéséhez, amely a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében jön létre 33,6 kilométeres új nyomvonalon, 14 műtárggyal.
A vidék legnagyobb csomópontja jön létre
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közleménye szerint az újonnan épített szakaszt elkészülte után bekötik majd az 5-ös főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is – a csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz a forgalom. A Hódút Építő a napokban megkezdi az M44-es és az M5-ös találkozásánál épülő csomópont kivitelezését. Az M44-es innentől M8-as autópályaként folytatódik. A távlati tervek szerint Dunaújvároson, illetve Székesfehérváron keresztül összekötést teremtve az M7-es autópályával.
Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára hozzátette, ugyanitt alakítják ki az M44-es és az 5-ös főút csomópontját is. Valamennyi csomópont különszintű csomópontként valósul meg. „Az M0-s körgyűrűt leszámítva Magyarország legnagyobb csomópontja jön létre, avagy elmondható, hogy a legnagyobb vidéki csomópontot építik meg.”
A kivitelezésének ideje alatt korlátozások lesznek, csütörtöktől lezárják a 74. számú csomópontnál lévő kihajtót a Szegedről Kecskemét, illetve Lajosmizse irányába érkező forgalom előtt. Azonban az M44 további, 42 kilométeres szakaszának a tervezési folyamatai is elindultak, amely a magyar–román határ és Békéscsaba összekötését foglalja magába. Ezzel válik teljessé az M44-es gyorsforgalmi út Kecskeméttől egészen a román határig.