Kiderült, miért merült fel a HÉV-járatok ritkításának lehetősége
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor: A békéről beszélni Európában olyan volt, mintha ördögöt idéznél
- Kemény üzenetet küldött David Pressmannek lehetséges utódja: Hagyd abba ezt az ostobaságot
- Parázs vita alakult ki Magyar Péter és Fülöp Attila között
- 60 milliós Merci, vagy nincs mit enni? – Anyagi különbségek karácsonykor
- Hamarosan megszólal Orbán Viktor, évértékelő interjút ad a miniszterelnök
Pongrácz Gergely az ATV Start hétfő reggeli adásban beszélt arról, hogy miért merülhetett fel a HÉV-járatok ritkítása.
A Magyar Közlekedési Klub elnöke szerint ez nem egy olyan probléma, ami egyik pillanatról a másikra alakult ki. „Itt arról van szó, hogy a HÉV-szerelvényeknek van egy úgynevezett fő vizsgája, ez olyan, mint az autónál a műszaki vizsga. Egyszer a fő vizsga érvényessége is lejár” – ismertette az adásban a Magyar Közlekedési Klub elnöke.
Pongrácz Gergely szerint a probléma, hogy feltorlódtak azok a HÉV-szerelvények, amelyeket a vizsga lejárta miatt kell kivonni a forgalomból.
A szakember köztudottnak nevezte, hogy az új szerelvénybeszerzés nem valósul majd meg. Véleménye szerint fel lehetett volna készülni arra, hogy 2024-ben és 2025-ben is lesz több mint húsz olyan jármű, amelynek lejár a vizsgája. Az említett esetben muszáj átvizsgálni és megjavítani ezeket a szerelvényeket, hogy visszahelyezhessék őket a forgalomba.
Pongrácz Gergely elmondta, hogy körülbelül öt-hat szerelvényt szoktak évente javítani a saját MÁV-HÉV telephelyeken. A MÁV-nak van további javítókapacitása is, viszont ez sem tökéletes megoldás. Mint mondta, ha fel is pörgetik a vizsgáztatást, a jövő év elejére bizonyosan járműhiány várható.
Az Indexnek Hegyi Zsolt, a MÁV új vezérigazgatója nyilatkozott arról, hogy évtizedek óta tudni lehet, hogy elöregedett a HÉV-flotta. A teljes cikk itt olvasható.
Elbocsátáshoz vezetett a HÉV-ritkítási botrány
Mint írtuk, december 15-től három fővárosi HÉV-vonal járatait is ritkítanák. A csütörtökön kiszivárgott terv szerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon.
A fővárosi politikusok személyeskedéstől sem mentes vitában üzengetnek egymásnak. Karácsony Gergely főpolgármester közölte, hogy a főváros biztosan nem járul hozzá a járatszámok radikális csökkentéséhez, majd nyilvánosságra hozta a levelet is, amit a BKK illetékes igazgatója írt az állami MÁV-HÉV megkeresésére. A dokumentumból kiderül, hogy a cég valóban három szakaszon tesz javaslatot járatritkításra. Mint írta, Vitézy Dávid állítása nem helytálló, ugyanis a főváros jóváhagyása nélkül semmiféle HÉV-ritkítás nem lehetséges.
Lázár János a járatritkítással kapcsolatban azt írta: „Az Építési és Közlekedési Minisztérium vagy a MÁV vezetésében senki semmilyen döntést nem hozott a HÉV működésével vagy menetrendjével kapcsolatban! Minden más állítás nettó hazugság. Arról viszont döntött Orbán Viktor és kabinetje, hogy több száz milliárdból fejlesztjük a pályát és a járműparkot.” A helyzetre Tarlós István korábbi főpolgármester is reagált az Indexnek, amiről itt írtunk hosszabban.