Jelentős közlekedési újítást kapnak a Budapestre utazók
Az államtitkár a bejegyzésében azt írta, hogy a Déli Körvasút-beruházás a kötöttpályás közlekedésfejlesztés több évtizedes adóssága, összeköti az ország keleti és nyugati felét.
Mérföldkő a magyar vasút történetében, hasonló jelentőségű vasútépítés 100 éve nem volt a főváros területén
– fogalmazott Nagy Bálint.
A videóban ismertette: a 100 tonnás hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is meg tudják oldani a vasúti pálya bővítését és korszerűsítését.
Bővítés, hiszen a harmadik vágánnyal érdemben növelik a vasúti kapacitást, több sínen több vonatot tudnak majd közlekedtetni. „Emellett ez az évszázad korszerűsítése, hiszen a kor legmodernebb és leghatékonyabb megoldásait használják, hogy elérhessék a Déli Körvasút legnagyobb eredményét” – mondta.
Nagy Bálint kifejtette, hogy úgy növekedhet ezen a szakaszon a vasúti forgalom, hogy a zaj vagy a por jóval kevesebb lesz a környéken. Közölte: ezen a hídelemen fog futni a harmadik vágány, amelynek köszönhetően nemcsak Budapest és vonzáskörzete között, hanem a városon belül is jobb lesz a kötöttpályás közlekedés. „Ez hatalmas előny a dél-budaiaknak, az agglomerációban és a vidéken élőknek is, akik a fővárosba közlekednek”.
Az Index információi szerint a Déli körvasút 5,5 kilométeres szakaszán hét híd újul meg a következő években. A csütörtökön betolt szerkezet egy háromtámaszú, felsőpályás gerendahíd. A támaszközei 17,67 és 17 méteresek. A felszerkezet teljes hossza 35,375 méter, szélessége 5,2 méter, tömege pedig hídtartozékokkal együtt 100 tonna.