Így is tragikus a XI. kerületi Tóváros közlekedése, a Déli Körvasút erre rátehet egy lapáttal
További Belföld cikkek
- Rétvári Bence: Januártól átlagosan 21,2 százalékkal nő a tanárok és az óvónők bére
- Sulyok Tamás karácsonyi üzenete: Sose tekintsünk a másik magyarra ellenségként!
- Műtét közben tanul az új budapesti robotsebész, de egyedül mégsem operálhat
- „Megszólalt a Kicsi” – karácsonyi különkiadást kapott a Menczer–Magyar-csörte
- Padlógázzal ment szemben a forgalommal egy ámokfutó sofőr Szolnokon
Újbuda újabb városrészének közlekedése lehetetlenülne el a Déli Körvasút építkezése miatt. Legalábbis ezt olvasta ki a kerület vezetése a nyilvánosságra hozott tervekből. A koncepció szerint a Budaörssel szomszédos fővárosi térségben több helyen is négy sínpáron haladna a forgalom, erre vezetne például a Budapest–Varsó nagy sebességű vasútvonal is. A vasútszakmai követelmények alapján ilyen esetben a sínpályát nem keresztezheti szintben semmilyen közúti átjáró. Csakhogy Újbuda egyetlen szintbeli vasúti kereszteződése, a Muskétás utcai vasúti átjáró épp itt található.
László Imre polgármester úgy látja, amennyiben a beruházó nem épít helyette külön szintű átjárót, az hatalmas gondot jelentene a közúti közlekedésben, melynek következtében
a kerület több városrészének közlekedése ellehetetlenülne.
Két területről van szó, egyrészt a régi laktanya és a vele egy egységet alkotó új lakópark, másrészt a Tóváros, ahol jelen pillanatban is zajlik egy 900 lakásos ingatlanfejlesztés. Ez azt jelenti, hogy összesen mintegy nyolc-tízezer ember közúti közlekedése válhat kérdésessé. Az itt élőknek már most is problémát jelent a kijutás a Balatoni útra, mivel Érd, Diósd felől a reggeli és a délutáni órákban hatalmas az agglomerációs forgalom a 7-es úton.
A jelenleg is meglévő közlekedési problémára még »ráfejelnek« azzal, hogy ezzel a két területtel létrehoznak egy közlekedési zárványt.
Újbuda vezetése felszólította az államot
Az említett vasúti átjárót nemcsak a lakóparkban élők, hanem az egykori laktanyában működő cégek, valamint az itteni iskolát látogatók is napi rendszerességgel használták. László Imre szerint a kialakult problémára nem a kerületnek, hanem a beruházást felügyelő közlekedési tárcának kellene megtalálnia a megoldást. Egy azonban biztos, felüljáró nem épülhet, a polgármester aluljáróban tartaná elképzelhetőnek a forgalom sínek alatti átvezetését, hozzátéve, a terveket a közlekedési szakembereknek kell kidolgozniuk.
Újbuda vezetése ezért felszólítja az államot és a beruházót, hogy találjanak megoldást a problémára.
A lakosság érdekeinek képviselőjeként – más eszköze nem lévén – László Imre tárgyalásokat kezdeményez Lázár János szakminiszterrel, és választ vár arra, hogyan kívánnak elébe menni a közlekedési anomáliának.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium részéről lapunk érdeklődésére azt közölték, hogy a Muskétás utcát a Déli Körvasút jelenlegi, kivitelezés alatt álló üteme (Déli körvasút II. ütem) nem érinti. Az egy későbbi ütemben, a Déli Körvasút V. ütemében érintett, a Kelenföld - Budaörs vasúti vonalszakasz korszerűsítése során. Ez a projekt jelenleg előkészítési fázisban van, a kivitelezés megindításáig, de még a kiviteli tervek elkészítéséig is – a hasonló komplexitású vasútfejlesztésekre vonatkozó szakmai és jogszabályi előírásoknak megfelelően – több évre van szükség. Az ÉKM minden fontos lépés előtt egyeztetéseket fog folytatni a városrészben élő polgárokkal, hogy a beruházás a számukra is megfelelő módon valósulhasson meg.