A MÁV bejelentette: befejeződött a miskolci fővonal felújítása
További Belföld cikkek
- Karácsony Gergely Bochkor Gábornak: Akkora bunkók is lehetnek műsorvezetők, akik máshova nem kellettek
- A család ügyvédje szerint szexuális indíttatásból gyilkolhatta meg F. János az akkor 11 éves Till Tamást
- Döntöttek a patikák sorsáról, kamatosul fizetik ki az elmaradt pénzeket
- Hack Péter: A 2012-es Btk.-módosítás miatt nem vonható felelősségre Till Tamás gyilkosa
- Both András: Nem igaz, hogy megszűnik az Ügyfélkapu+
A MÁV december 4-re befejezte a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszán az egyik vágány felújítását, így a Miskolc és Mezőkeresztes–Mezőnyárád állomások között kapacitáskorlátozás nélkül közlekedhetnek a vonatok és visszaállt az eredeti menetrend – írja a MÁV a honlapján.
Az 5 pontos közlekedési akcióterv részeként zajló munkálatok alatt az elmúlt három hónapban 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban.
Teljesen kicserélték az ágyazatot 1,3 kilométeren, továbbá összesen 60 kilométernyi úgynevezett hosszúsínszálat építettek be. 12 híd állagmegóvó szigetelését és 10 átjáró karbantartását, részleges felújítását is elvégezték.
Mint írják, a MÁV saját forrásából finanszírozott, mintegy 18 milliárd forintba kerülő beruházását a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc is segítette, gyorsította mindkét ütemben. A munkagép naponta mintegy 1,5 kilométeres vágányhosszt haladt, cserélve a felépítmény részeit, a síneket és a vasbetonaljakat. A 600 méter hosszú géplánc alkalmas fa- és betonalj elbontására és új aljak előre meghatározott, egyenlő távolságú lerakására, valamint hosszúsínek fektetésére is.
Várhatóan április végéig azokat az utómunkálatokat is elvégzik, amelyekre a téli időszak hőmérséklete miatt jelenleg nincs mód, így például a felújított szakaszon a vágány úgynevezett semleges hőmérsékletének kialakítását, ágyazatpótlást, a vágányok és a felsővezetékek utószabályozását, valamint a vízelvezető árkok és a hídmeder takarítását.
A MÁV azt ígéri, hogy a következő öt évben a Hatvan és Füzesabony közötti szakaszt is felújítják, a tervezési eljárás előkészítését már megkezdték.
Nem sokkal a MÁV bejelentése után Vitézy Dávid, a Fővárosi Közgyűlés tagja és a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a közösségi médiában írta meg, hogy szerinte „valami nem kerek”.
Drónvideóban büszkélkedik a MÁV a miskolci fővonal egy kis szakaszának felújításával. Valami azonban nem kerek: hogy lehet, hogy a jövő évi menetrendben nem javult a menetidő ennek ellenére? Miskolc és Budapest között a menetidő 10 perccel nőtt 2023 decemberében, amellyel az IC Hatvanban rendszeresen bukja a szolnoki csatlakozását. A korábbi menetidő nem áll most vissza annak ellenére sem, hogy Miskolc és Mezőkövesd között az ősz folyamán megtörtént a posztban hirdetett felújítás. Miért?
– teszi fel a kérdést Vitézy Dávid.
Mint megírtuk, az utóbbi időben több probléma is előfordult az állami vasúttársaságnál. Az elmúlt napokban számos alkalommal számoltunk be késésekről, balesetekről, járatkimaradásokról, nem működő helyfoglalási rendszerről, az első hó leesésekor pedig szinte megállt a vasúti közlekedés az országban – Hadházy Ákos kiakadása is ezt bizonyítja –, miközben Vitézy Dávid nemrég közzétett bejegyzése szerint Lázár János további vasúti vonalbezárásokat és járatritkításokat tervez.