Debrecenben hagyta utasait a Wizz Air, a kárpótlási kérelmeket elutasították
További Belföld cikkek
- Gázszivárgás volt egy szabolcsi falu óvodájában, több gyereket kórházba vittek
- Újabb kórházban vezették be a kötelező maszkhasználatot
- Egy hatfős társaság garázdálkodott egy kecskeméti diszkónál
- Választási csalással vádolnak egy fideszes képviselőt
- Kocsis Máté kiosztotta Gyurcsány Ferencet, a DK elnöke rögtön válaszolt
Debrecenben hagyta utasait szilveszter este a Wizz Air, ráadásul semmilyen kártérítést nem fizetett az utasoknak a magyarországi székhelyű diszkont-légitársaság, amelyet tavaly már másodszor választottak a legrosszabb fapados légitársaságnak – számolt be róla egyik olvasónk.
Elmondása szerint a Wizz Air arról tájékoztatta az utasokat, hogy a járattörlésre a jégtelenítő berendezés meghibásodása miatt kerül sor, ugyanakkor egy harmadik pilóta, aki aznap este beugrott segíteni, azt közölte az utasokkal, hogy
a repülőgép valójában nem is szállhatott volna fel, mert a kijelölt pilótáknak sem elegendő tapasztalatuk, sem engedélyük nem volt a sűrű ködben való repüléshez. Továbbá azt is elmondta, hogy ez a járat egy gyakorlójárat volt
– emlékezett vissza olvasónk.
Elmondása szerint a pilóta és a Wizz Air kiszolgáló személyzete a repülőtéren azt a tájékoztatást adta, hogy aggodalomra semmi ok, mivel kártérítést fognak fizetni az összes érintett utasnak. Ez azonban azóta az olvasónk állítása szerint nem történt meg.
Ennek ellenére sem taxit, sem szállást nem ajánlottak fel az utasoknak az esti órákban. A tájékoztatásuk szerint ezeket az utasoknak saját maguknak kellett intézniük, de azt ígérték, hogy a számlák bemutatása ellenében a Wizz Air megtéríti a költségeket. Ezt az ígéretet azonban a mai napra elutasították
– közölte a pórul járt utas.
Olvasónk szerint a Wizz Air a jégtelenítő berendezésről is valótlan információkat közölt. „Másnap nem ugyanazt a gépet használták, hanem egy másikat, amely szintén ott volt a repülőtéren. Ha ez a berendezés működött, és másnap használható volt, miért nem tették meg ugyanezt szilvesztereste?” – kérdezte értetlenkedve.
„A repülőtéri információk szerint egy új jégtelenítő gépet szállítottak a helyszínre, azonban ez sem volt igaz. Az adott berendezés már régóta a repülőtéren állt, ahogy ezt az is bizonyítja, hogy tele volt madárürülékkel, ami az autó elejét és tetejét is borította” – folytatta beszámolóját az Index olvasója, aki úgy véli, a Wizz Air nyilvánvalóan azért adott valótlan tájékoztatást az utasoknak, hogy elkerülje a kártérítési kötelezettségét.
Megérkezett a WizzAir válasza
Vasárnap este fél 9 környékén érkezett meg a légitársaság válasza az Indexnek. Mint írják, a 2024. december 31-én Debrecenből London Lutonra közlekedő W9-2701-es járatunkat a debreceni repülőtér jégtelenítő járművének meghibásodása miatt át kellett ütemezniük 2025. január 1-jére.
A közlemény szerint minden utast, aki közvetlenül a Wizz Air rendszerén keresztül foglalta a jegyét, a légitársaság tájékoztatott a járat kényszerű átütemezésről.
A Wizz Air a földi kiszolgáló partnerével együttműködve 30 szobát foglalt a közeli Hilton Garden Inn Debrecen City Center szállodában azoknak az utasoknak, akik ezt igényelték, emellett étkezési utalványokat is biztosított
– közölte a Wizz Air.
Elmondásuk szerint az esemény „rendkívüli körülmények” kategóriába tartozik, mivel a jégtelenítő jármű előre nem látható módon hibásodott meg, amelyet másnapra sikerült megjavítania a repülőtérnek. A légitársaság utasai jogosultak az extra költségeik megtérítésére, amennyiben azok közvetlenül az átütemezés miatt merültek fel. Egy ilyen kártérítési igény érkezett eddig, amelyet teljes egészében rendeztünk – állítja a vállalat.