Több kellene
Politikusok és független szakértők is úgy vélik, hogy csak privatizáció útján lehet a hiányzó tízmilliárdokra szert tenni. Az ingatlanok eladásából a főváros mindössze néhány milliárdos bevételhez juthat, az elfogadott költségvetés és a 4-es metró építésének finanszírozása miatt azonban ennél többre van szükség.
Ismert, hogy az MSZP-SZDSZ-koalíció csak a szocialisták 35 milliárd forintos módosító indítványával fogadta el a főváros idei költségvetését, amely az eredeti tervezethez képest további forrásokat rendel a BKV működéséhez, fejlesztéséhez, a köztisztasági feladatok ellátásához konkrét fedezet nélkül, s a 4-es metróra félretett, mára több tízmilliárddal csökkent pénzt (húszmilliárd forintot ) pedig a betétekben hagyja a kormánnyal való megállapodásig.
Újabb privatizáció
A már privatizált Fővárosi Csatornázási Művek Rt., Fővárosi Vízművek Rt. és Fővárosi Gázművek Rt. után a BKV, a közterület-fenntartó vállalat (FKF Rt.), vagy a Főtáv Rt. részleges privatizációja, illetve egyes részeinek - például a szemétszállítás - kiszervezése várható.
A fővárosi önkormányzat tulajdonosi testülete kedden a BKV privatizációjáról tárgyalt - írja a Népszabadság. A cég stratégiai igazgatója úgy vélekedett, hogy a jövőben alvállalkozókat és befektetőket kell bevonni a fővárosi tömegközlekedésbe. A járművek megfelelő színvonalon tartásához évente 40 milliárd forintra lenne szükség, így itt képzelhető el leginkább magánosítás.