További Belföld cikkek
- Olyat tett az Üllői úton egy mercis, amitől megállt a forgalom
- Tömeges elbocsátás zajlik a főváros marketingcégénél
- Megszólalt az ügyészség a Till Tamás meggyilkolásával gyanúsított férfi letartóztatásáról
- Kijöttek az adatok: csaknem 20 ezren fordultak orvoshoz a múlt héten
- Csak óvatosan a Budai alsó rakparton, ha nem figyel, könnyen büntetés lehet a vége
Az utak három százalékát újítják fel
A főváros önkormányzat idén 28 nagyobb útfelújítási és -fejlesztési programot indított el. Ebből tíz milliárdos nagyságrendű. A legsúlyosabb beruházás a maga 3,2 milliárd forintos költségével az M5-ös autópálya bevezető szakaszának építése, melyet szeptember 2-án helyeztek forgalomba, azonban a teljes munka befejezését augusztus 15-re tervezik. A második legköltségesebb projekt a 6-os főforgalmi út szélesítése, 2,9 milliárdért. Az út két szakaszát novemberben és decemberben tervezik átadni.
Átadások szeptemberben, októberben
A főváros októberben tervezi befejezni a Szabó Ervin tér, a Dózsa György út, a XVII. kerületi Zrínyi utca, Péceli út, Csabai út, a Dembinszky utca, a Rákosi út, a Köztársaság tér, a XV. Kerületi Fő utca, és a XVI. kerületi György utca felújítását.
Más arculat
Korábban beszámoltunk arról, hogy a fővárosi önkormányzat reményei szerint a lakásfelújítási program révén néhány év alatt teljesen átalakulhat a főváros belső kerületeinek arculata. Főleg a lepusztult városrészek rehabilitációja lesz látványos. Csak a IX. kerületben 22 milliárd forintot költenek a következő tíz évben a régi épületek felújításra. A főpolgármesteri hivatal európai hitelekből fedezi a városrehabilitációt.
Felújítási verseny
Gy. Németh Erzsébet kampánynyitó beszédében elmondta, hogy Európa gyöngyszemévé tenné Budapestet. Ezt új metróvonalak, hidak építésével reméli elérni. Tervei között említette az állatkert, a József Attila Színház és a Radnóti Miklós Színház felújítását, a bölcsőde és az óvoda ingyenessé tételét, az Újpest és Óbuda közötti, valamint az M0-ás északi körgyűrűjén lévő híd megépítését.
Schmitt Pál látszólag másik vonalra erősítene. Augusztus elején jelentette be, hogy megállapodást írt alá a Levegő Munkacsoporttal, melyben vállalta, megválasztása esetén jelentősen növeli a budapesti zöldfelületek arányát. Demszky a megállapodást úgy kommentálta, Schmitt ezzel azt vállalta, hogy nem épülnek új utak, hidak, sőt egyes útszakaszokat még le is kell bontani.
Schmitt nemrég azt nyilatkozta, hogy szakértők bevonásával egy húszpontos programot készít, melyben a közlekedésre, a környezetvédelemre, a közbiztonságra, és az egészségügyre helyezi a hangsúlyt.