Nyilvános vitát tart a BKV a 2008-as paraméterkönyvről (összmenetrendről) a Budapesti Műszaki Egyetem informatikai épületében csütörtökön fél négykor.
A fórumon civil szervezetek, szakértők és a BKV szakemberei mellett bárki elmondhatja a véleményét, jó ötletnek tartja-e a járatritkítási terveket, mit gondol a közlekedési cég rövid- és középtávú terveiről.
Utoljára 2007 decemberében volt hasonló vita, akkor a közlekedési cég vezetése és a közlekedésért felelős főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós még cáfolták azokat a civilek által hangoztatott aggodalmakat, hogy járatritkításra készülne a BKV, ami végül igaznak bizonyult.
A városvezetés által a közlekedés fejlesztéseként beharangozott paraméterkönyv-tervezet valójában az összteljesítmény 10%-os csökkenését jelenti, kb. 200 busszal kevesebb venne részt a budapesti közlekedésben.
A teljesítménycsökkentés mellett Hagyó Miklósék azzal érveltek, hogy kevesebben laknak Budapesten, egyre kevesebb használják a BKV-t, illetve a cég nullszaldós működésének eléréséhez 6 milliárd forintot az üzemeltetési költségeken kell megtakarítani.
A paraméterkönyv-tervezetet a budapesti kerületi polgármesterek, civil szervezetek, az ellenzék, sőt még a koalíciós partner is megkérdőjelezte, illetve hiányolták, hogy a BKV nem vizsgálta a járatritkítással járó gazdasági és egyéb, externáliákat (zaj-, levegőszennyezés, autós forgalom alakulása stb.).