Pandora, Gabriella
-3 °C
3 °C

Tarlós: Demszky is mondja el őszödi beszédét

2007.03.12. 13:24
Tisztán szeretne végre látni a metróépítéssel kapcsolatban a fővárosi ellenzék vezére, akinek eddig senki nem mondta meg, miért kell ezt a 4-es metrót építeni, miből akarják megépíteni és miért nem lehet mást építeni? A szkepszis ellenére a Fidesz még mindig kiáll a 4-es metró 3. és 4. szakaszáért.
Válaszokat vár a metróépítésről Demszky Gábor főpolgármestertől Tarlós István, a fővárosi Fidesz frakciójának vezetője, miután kiderült, a szakmai aggályok a 4-es metróval kapcsolatban "nem voltak éppen alaptalanok".

Tarlós azután tartott sajtótájékoztatót, hogy az Index pénteken megírta, az Európai Unió nem túl lelkes a projekt támogatásával kapcsolatban, és a jelenlegi állás szerint csak 100-120 milliárddal finanszírozná a 470-500 milliárdos beruházást.

Iskolabezárás metróépítés közben?

A kormány és a főváros eredeti elképzelései szerint a Közopban 340 milliárd forinttal szereplő metró első szakaszát az Unió 70-80 százalékban, 240-270 milliárd forinttal támogatta volna, de adott volna pénzt a még tervekkel sem rendelkező második szakaszra is.

Tarlós reméli, hogy "nem azért akarja az MSZP sem a fővárosban iskolák sorát bezárni (...), hogy egy elbizonytalanodott beruházások alapjait próbálja kapkodva összekaparni az utolsó pillanatban."

Demszky Gábor őszi kihívója elmondta, többször próbált meg egyértelmű válaszokat kapni a Fővárosi Közgyűlésben, de eddig nem kapott, ezért a sajtó előtt fogalmazta meg kérdéseit:

Igaz-e,
  • hogy a második szakaszt az Unió azért tartja tárgyalhatatlannak, mert sem tervek, sem engedélyek nincsenek
  • hogy az Unió csak egy áttervezett első szakaszt akar csak támogatni
  • hogy nem számít-e elavultnak a metró terve, nem lesz-e a vártnál sokkal kevesebb utas rajta?
  • hogy ha csak 120 milliárdot ad az EU, honnan teremtik elő a fennmaradó 230 milliárd forint fedezetét?
  • hogy - stabil fedezet nélkül - 240 milliárd forintra már leszerződött a főváros?
  • hogy semmilyen más budapesti közlekedési fejlesztési program nincs előkészítve a metrón kívül, vagyis nem tud a főváros alternatív tervekkel előállni az uniós források lekötésére?

"Demszky Gábornak is, aki édesgyermekének tekintette a metrót, el kéne mondania őszödi beszédét" - fogalmazott Tarlós.

A sajtótájékoztatón megszólalt Fónagy János fideszes országgyűlési és XI. kerületi önkormányzati képviselő, aki arról kezdett el értekezni, hogy a 4-es metró 3. és 4. szakaszát is meg kell építeni.

Ígérgetni a Fidesz is tud

Arra a kérdésünkre, hogy miért ígérget - a főpolgármesterhez hasonlóan - felelőtlenül, tervek és tanulmányok nélkül újabb metrószakaszokat a Fidesz, Fónagy nem válaszolt, Tarlós István pedig azt mondta, ő a fővárosi Fideszt képviseli.

A 4-es metró beruházásának növekvő kételyei ellenére ugyanis múlt héten a populizmus ült összpárti diadalt az Országgyűlés egyik albizottságában, ahol a Fidesz - költségbecslés, és tervek ismerete nélkül - indítványozta, hogy meg kell hosszabbítani a metrót a Virágpiacig, sőt ha lehet még tovább. Az indítvány az összes párt támogatta, de a metrótörvény módosításától végül elálltak.

Bár a Fidesz részéről Tarlós István először kérdőjelezi meg a metró második szakaszának (Baross tér-Bosnyák tér) jogosultságát, egy hónapja a zuglói Fidesz egyhangúlag szavazott a 120 milliárdosra becsült beruházás támogatásáról.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?