További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Megszűnhet a rendszeres túlzsúfoltság a budapesti buszjáratokon szeptembertől, miután a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta 50 buszjárat módosítását.
A buszjáratok zsúfoltságának csökkentését a járművek átszervezésével, új megállók beiktatásával, a kihasználatlan járatok ritkításával vagy megszüntetésével érik el.
A várakozások szerint nem lesz 90 százalékos zsúfoltságot meghaladó buszjárat Budapesten. Igaz, a zsúfoltságérzés nem múlik el teljesen: a budapesti tömegközlekedési eszközökön ugyanis még mindig 5 fővel számolnak négyzetméterenként az európában szokásos 4 helyett.
Július 17-től módosulnak a zuglói, újpesti 25-ös buszcsalád, az Újpestről a Keleti pályaudvarig közlelekedő 30-as, a keresztúri 61-es, a Kőbánya és Pestszentimre között közlekedő 82-es buszcsalád járatai, a káposztásmegyeri 124-es és 125-ös helyett, 126-os jelzéssel közlekednek új vonalon a buszok.
Megszűnik a névrokonság troli, busz és villamos között
Megszűnik a Belvárosban közlekedő, kihasználatlan City-busz. Gyorsítanak a budakeszi felé járó 22-es buszokon. Az 1-es villamosok vonalán hétvégenként megjelennek a nagykörúti Combinók.
A vonatokkal is összehangolva fog közlekedni a Ferihegy térségébe a 193-ast felváltó 35-ös és 135-ös járat, a 200-as busz pedig kifelé is megáll majd az 1-es terminálon.
Civil javaslatra szervezik át a XVI. kerületi 44-es buszcsalád (44gy, 44A, 144 stb.) járatait, de szinte minden buszjárat módosul a kerületben augusztus 21-től. Szeptembertől pedig a Kőbánya-Soroksár között közlekedő 66-os buszcsalád kap új végállomást a BILK logisztikai központnál.
Eltűnnek továbbá az ugyanazon számjelzésű trolibusz-, villamos- és a buszjáratok, a gyors, piros járatok pedig a jövőben E, vagyis expressz jelzést kapnak. A Volánbusz elővárosi járatai is 300 és 899 közötti számokat kapnak, míg a sikló, fogaskerekű, hajójáratok betűjelzést kapnak.
A kihasználatlan járatok és felesleges teljesítmények feltárásában és a járatmódosításban a BKV és a főváros mellett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is részt vett. A civilek honlapján részletesebben tájékozódhat, hol, melyik buszjárat szűnik meg, bővül vagy alakul át.