Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Kevesebb zsúfoltság a főváros buszain szeptembertől

2007.07.05. 14:31
50 buszjárat módosul, egyesül, gyorsul vagy szűnik meg a nyár végéig. Az átszervezés kidolgozásában a főváros, a civilek és a BKV is részt vett. Megszűnhet a 90 százalékos balkáni zsúfoltság a budapesti tömegközlekedési járműveken. A 2-es metrót pótló buszok szombattól a Deák térig közlekednek.

Megszűnhet a rendszeres túlzsúfoltság a budapesti buszjáratokon szeptembertől, miután a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta 50 buszjárat módosítását.

Metrópótlás 2. fejezet: a buszok az Örs és a Deák között járnak
Változik a metrópótló buszok közlekedési rendje. Július 7-e és augusztus 19-e között a 2-es metró a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között közlekedik, az Örs vezér tér és a Deák tér között pedig metrópótló buszok járnak. Az Örs vezér tere felé a Deák Ferenc téren a 47-es és 49-es villamosok végállomásán, az Astoriánál a 47-es és 49-es villamosok megállójában, a Blaha Lujza téren pedig a 7-es autóbusz megállójában állnak meg. A felújítás alatt sűrűbben közlekedik a 1-es, az 1A, a 4-es, a 6-os villamos, a Keresztúr busz, a 9-es, 85-ös, gyors 85-ös, 98-as és a gyors 98-as jelzésű autóbusz. A légkondicionált pótlóbuszok csúcsidőszakban percenként indulnak. (MTI)

A buszjáratok zsúfoltságának csökkentését a járművek átszervezésével, új megállók beiktatásával, a kihasználatlan járatok ritkításával vagy megszüntetésével érik el.

A várakozások szerint nem lesz 90 százalékos zsúfoltságot meghaladó buszjárat Budapesten. Igaz, a zsúfoltságérzés nem múlik el teljesen: a budapesti tömegközlekedési eszközökön ugyanis még mindig 5 fővel számolnak négyzetméterenként az európában szokásos 4 helyett.

Július 17-től módosulnak a zuglói, újpesti 25-ös buszcsalád, az Újpestről a Keleti pályaudvarig közlelekedő 30-as, a keresztúri 61-es, a Kőbánya és Pestszentimre között közlekedő 82-es buszcsalád járatai, a káposztásmegyeri 124-es és 125-ös helyett, 126-os jelzéssel közlekednek új vonalon a buszok.

Megszűnik a névrokonság troli, busz és villamos között

Megszűnik a Belvárosban közlekedő, kihasználatlan City-busz. Gyorsítanak a budakeszi felé járó 22-es buszokon. Az 1-es villamosok vonalán hétvégenként megjelennek a nagykörúti Combinók.

A vonatokkal is összehangolva fog közlekedni a Ferihegy térségébe a 193-ast felváltó 35-ös és 135-ös járat, a 200-as busz pedig kifelé is megáll majd az 1-es terminálon.

Civil javaslatra szervezik át a XVI. kerületi 44-es buszcsalád (44gy, 44A, 144 stb.) járatait, de szinte minden buszjárat módosul a kerületben augusztus 21-től. Szeptembertől pedig a Kőbánya-Soroksár között közlekedő 66-os buszcsalád kap új végállomást a BILK logisztikai központnál.

Eltűnnek továbbá az ugyanazon számjelzésű trolibusz-, villamos- és a buszjáratok, a gyors, piros járatok pedig a jövőben E, vagyis expressz jelzést kapnak. A Volánbusz elővárosi járatai is 300 és 899 közötti számokat kapnak, míg a sikló, fogaskerekű, hajójáratok betűjelzést kapnak.

A kihasználatlan járatok és felesleges teljesítmények feltárásában és a járatmódosításban a BKV és a főváros mellett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is részt vett. A civilek honlapján részletesebben tájékozódhat, hol, melyik buszjárat szűnik meg, bővül vagy alakul át.