Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Miért nem lehet BKV-jegyet kapni?

2007.08.16. 19:21
A városvezetés az elcsúszott metróépítés, útfelújítások, és az iskolakezdés miatti őszi dugópánik hatása alatt arra kérte a napokban a közlekedőket, használják a BKV-t. De hogyan?
Vérciki: a Windows Home Edition bootol egy automatán (Forrás: Anyádat)

Csütörtök délután hat órakor a Deák téri metróállomáson 4 jegykiadó automatából 3 nem működött, a trafikokban elfogyott a jegy, ezért tízperces sorok kígyóztak a két nagyobb metrólejárat egy-egy jegyárusító ablaka előtt.

A metrólejárókat biztonsági őrök vigyázták, így lejutni csak érvényes jeggyel lehetett. Bár jegyet nem adtak, kedvesen elmagyarázták, hogy, álljak be a sorba jegyért. Az 5-10 perces várakozás természetesen az utazási időhöz adódik. Hívtam inkább egy taxit, mert az egészségtelen, de legalább gyors.

A dolog azért különösen érdekes, mert az SZDSZ-es városvezetés arra kéri a metróépítés csúszása, a híd- és útfelújítások miatt dugóban veszteglő autósokat, hogy térjenek át a tömegközlekedésre.

Csakhogy ennek feltételei nem állnak fent: egyrészt mert nincs Budapesten agglomerációs tömegközlekedés (különben miért ültek volna át autóba az emberek), másrészt, ha az ember metrózásra, hévezésre, villamosozásra adná a fejét, bedöglött automatákkal és hosszú, jegyre váró sorokkal találkozik az állomásokon.

A budapesti hálózaton összesen 572 db jegykiadó automata működik. A BKV 2005-ben közbeszerzési eljárás keretében kötött szerződést a többféle típust gyártó Protokon kft-vel. Bár a tender becsült költsége 390 millió forint volt, az akkor még Aba Botond vezette cég 686 millió forintért szerződött az automaták hároméves üzemeltetésére és a bevétel begyűjtésére.

Úgy tudjuk, a BKV menedzsmentjének sem ismeretlen az egyébként számos fórumot is megjárt probléma: a jegykiadó automaták jó része nem szokott működni, a Protokon pedig nem sieti el javításukat.