Karbantartási hiányosságok miatt 70 fokban megdőlt egy oszlop a Moszkva téren, emiatt az 56-os villamos a reggeli órákban, 6-tól 11-ig nem közlekedett a térig, tudta meg az Index a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesülettől (VEKE). Az oszlopot csak a vezetékek tartották meg, ezért nem dőlt ki teljesen.
A BKV megerősítette, hogy "gondok voltak az egyik, a villamos felső vezetékét tartó oszloppal", emiatt az 56-os villamos nem a Moszkva téren fordult meg, hanem egy másik kitérőben. Az oszlopot megerősítették.
Az oszlopdőlés okáról a BKV villamos-üzemigazgatója, Drégli István elmondta, az oszlop nem a nyakrészen, azaz a felszín közelében, hanem 30-40 centivel a föld alatt, az oszlop megtartására szolgáló betontömbben korródálódott.
A BKV sajtóosztálya délelőtt még "99 százalékos" bizonyossággal azt állította, hogy beázás miatt dőlt el az oszlop, Budapesten ugyanakkor hetek óta nem esett jelentősebb csapadék, és csőtörés sem volt.
Kidőlnek a sorból
A budapesti vezetékeket, jelzőlámpákat tartó oszlopok sorozatban dőlnek ki a karbantartási hiányosságok miatt. Az eredetileg 8 milliméteres falvastagságú oszlopok az elmúlt 20-25 év alatt 1 milliméteresre vékonyodtak.
Legutóbb október 11-én dőlt ki egy jelzőlámpát tartó oszlop a Rákóczi úton, nyáron pedig a Margit hídon zuhant az úttestre két tartóoszlop. Mindkét esetben csak a szerencsén múlott, hogy nem történt komolyabb baleset.
Az elkorrodálódott oszlopok sorsát azonban senki nem vállalja magára: az eddigi esetekben egymásra mutogatott a Fővárosi Közterület-fenntartó, a Siemens jelzőlámpákat kezelő vállalata, a BKV, illetve az Elektromos Művek, de felelősséget senki nem vállalt értük.
A VEKE szerint a helyzet "életveszélyes", ezért azt tanácsolja a fővárosnak, hogy sürgősen szerezzék be azt az ultrahangos falvastagság-mérő műszert, amit a Margit hídi oszlopkidőlések után béreltek, hogy megállapítsák, mely oszlopok szorulnak megerősítésre.
Drégli ezzel kapcsolatban elmondta, 3-400 olyan oszlop van Budapesten, amely betontömbbe van süllyesztve, és mindegyiket szükséges volna ellenőrizni, mert 10-30 éve állították fel őket. Ehhez azonban nem elég egy mérőműszer, ki kell bontani a betont.
Nyáron mind a Margit, mind a Petőfi híd, illetve a Karinthy Frigyes út összes oszlopát meg kellett erősíteni, mert kritikus volt a falvastagság. A VEKE szerint Budapesten oszlopok ezrei vannak ilyen állapotban.