Túljutott a Duna felén a metró fúrópajzsa

2009.06.05. 12:41

Eddig mintegy 190 métert haladt előre a Duna alatt problémamentesen a budapesti 4-es metró déli alagútépítő pajzsa, azaz a folyó alatti táv több mint felét megtette, áll a DBR Metró Projektigazgatóság közleményében.

A pajzs várhatóan jövő hét végére átér a pesti oldalra, ezután északi párja is elindulhat. A Fővám tér fogadni tudja a pajzsokat. A pajzskiszolgálás közben folyamatosan áttelepül az Etele térről a Szent Gellért téri épülő metróállomásra, innen szállítják el a kitermelt földet is.

Május közepén ért véget a pajzsok több hetes felkészítése a Duna alatti szakaszra, amit időközben az alagútépítő BAMCO konzorciummal folytatott vita is lassított. A fúrópajzsok karbantartásával a munkák újraindulását követően a szakemberek május közepére végeztek, így 18-án a déli pajzs elindulhatott az új metróvonal egyik legizgalmasabb szakaszára.

A közlemény szerint a folyó alatti fúrás az átlagosnál mindig nagyobb kihívás, de az előzetes talajvizsgálati mérések helytállóságát igazolja, hogy közel ugyanolyan sebességgel és biztonsággal tud haladni a munka itt is, mint ahogy normál körülmények és beépített felszín alatt haladt. Az alagútépítési munkák a budai oldalon teljesen befejeződtek.

A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre. Néhány hét múlva már innen történik majd az alagút falazatát alkotó tübbingek beszállítása, illetve a kifejtett föld elszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik pesti oldalon a Baross téri ideiglenes végállomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát.