Ideiglenesen kihagynak két megállót a 4-es metróból

2009.07.06. 09:45

A legújabb szakértői tervek szerint a Bosnyák téri meghosszabbításon a Hungária körúti és Bosnyák téri állomás az eredeti tervek szerint kiépülne, ugyanakkor a Dózsa György úti és a Róna utcai állomás végleges kiépítésére egy későbbi időszakban kerülne sor. A felszabadult pénzből elkezdenék a 4-es metró budaörsi meghosszabbítását.

A főpolgármesteri kabinet hétfői ülésén foglalkozott a 4-es metró II. és III. szakaszának megvalósításával, nyilatkozta az Indexnek Nyáry Krisztián, a hivatal kommunikációs igazgatója. A Baross tér és a Bosnyák tér közötti szakasz 2008-ban kapott környezetvédelmi és vasúthatósági engedélyt, építése az első szakasz befejezése után indulhat.

Szakértők vizsgálják, hogy a II. szakasz műszaki tartalmát úgy módosítsák, hogy a költségek csökkenthetőek legyenek, miközben megkezdhető lenne a Kelenföldi pályaudvar és a Budaörsi virágpiac közötti III. szakasz előkészítése.

Ennek értelmében a Hungária körúti és Bosnyák téri állomás az eredeti tervek szerint kiépülne, ugyanakkor a Dózsa György úti és a Róna utcai állomás végleges kiépítésére egy későbbi időszakban kerülne sor. Ez a változat becslések szerint mintegy 35 százalékkal csökkentheti a költségeket.

A III. szakasz mintegy 2,1 km-es vonalhosszabítást jelentene. Kelenföld és Gazdagrét között mélyvezetésben épülne a metró, míg a budaörsi végállomás kéreg alatt, esetleg a felszínről épülne. A szakértői felvetésről nem született döntés, a kabinet további háttérszámítások elvégzésére kérte fel a tervezőket.

A kabinet döntött arról, hogy a III. szakasz előkészítéséhez a Főváros indulni kíván a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán.