9 milliós tanács: földalattiból Luxus Line
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Index birtokába kerültek azok a tanulmányok, amelyekért a BKV 2008-ban összesen 18 millió forintot fizetett egy PR-cégnek. Az egyik tanulmány a kisföldalatti "luxus metróvá történő pozícionálásáról" szól, míg a másik a Sikló, a Libegő és a fogaskerekű népszerűbbé tételéről.
A Millenium projektnek elkeresztelt 40 oldalas luxusmetró anyag egy történeti összefoglalóval indít, amiből megtudhatjuk, hogy a kisföldalatti "1896. május 2.-iki megnyitása világszenzációnak számított, hiszen ez volt Európa második első kéregvasútja".
A tanulmány szerint az, hogy a luxusszállodákban és környékükön sorra nyílnak a világmárkákat árusító üzletek, és az hogy az Andrássy út lassan átveheti a Váci utca szerepét, azt indokolja, hogy a bel- és külföldi utasok a földalattit vegyék igénybe.
A magasabb igényű utasok megnyerése érdekében pedig célszerű átpozícionálni a földalattit, aminek első lépése egy új név bevezetése lenne. Az anyag javaslata az új névre a Luxus Line, de további lehetőségeket is kínál, mint Trendi-Line, Centrum Line, Luxus Chanel, Shopping Line, Fashion & Culture Line, Millenium District, Mainstream. Egyből öt szlogent is felkínálnak a luxusmetró népszerűsítésére, úgymint: Élményutazás, Irány a luxus!, A luxus vonal, Lent és fent, valamint Divat és kultúra - Légy trendi!
A tanulmány PR akciókat is javasol, például Underground fesztivált, kortárs képzőművészeti tárlatot, várostörténeti akadályversenyt, mobiltelefonos idegenvezetést, hónap állomása fotópályázatot, állomás örökbefogadást egy hónapra, és utazásgyorsasági versenyt.
Az anyag tartalmaz még egy 500 fős közvéleménykutatást is, amely olyan kérdésekre kereste például a választ, hogy rendszeresen utazik-e a BKV járatain.
A másik kilencmilliós tanulmány három, a Sikló Projekt, a Libegő Projekt és a Fogaskerekű Projekt címre hallgató anyagot fog össze. Mindegyikben található egy rövid történeti rész, annak kifejtése, hogy szükség van a vonalak átpozícionálására, valamint brandépítésre és névváltoztatásra.
A Sikló esetében a Historic Line, a Rock line és a Castle Line javaslattal él a szerző, szlogenjavaslat nincs. A PR-akciók nagyrészt megegyeznek a kisföldalattira javasolt akciókkal.
A fogaskerekű esetében a Green Line vagy a kisföldalattinál már emlegetett Trendi-Line elnevezést javasolják. A szlogen pedig részben az LGT közismert slágeréből vett idézet: "Gyere ki a hegyoldalba! Várunk rád!"
A Libegőnél már fogyott a fantázia, a névjavaslat szintén Green Line, a szlogen pedig megint az LGT idézet. A PR-akciók szinte szóra megegyeznek a többi tanulmány javaslatával.
Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának a tagja elmondta, hogy ő is látta a tanulmányokat, és felháborítónak tartja, hogy ezekért kifizetett a BKV 18 millió forintot. Hozzátette, véleménye szerint a tanulmányok nagyon gyenge színvonalúak, egy titkárnő néhány óra alatt össze tudna ütni hasonlókat.
Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Libegőről, a Siklóról és a fogaskerekűről szóló anyag a dátuma szerint már a BKV megrendelése előtt két hónappal már készen volt.
Felkerestük a Soda Reklám ügyvezető igazgatóját is. Kósa Erika elmondta, hogy rengeteget dolgoztak a tanulmányon, nagyon sok munkájuk volt benne. Megkerestük korábban a BKV-t is, hogy adják ki a tanulmányt, és megkérdeztük, hogy mi szükség volt a tanulmányra, nem tartják-e túl drágának, és hogy mi alapján választották ki a céget? Egyelőre nem kaptunk választ.