Felépült mindkét bakdaru a Margit hídon
Csütörtök hajnalban felépítették a második bakdarut is a Margit hídon. A két emelőszerkezet a híd budai és pesti szárnyán közlekedik a lefektetett síneken. A bakdaruknak nevet keres a kivitelezést végző cég, a legjobb ötletet darukezelői oklevéllel, kobakkal, pezsgővel és hídnéző túrával jutalmazzák.
A kivitelező MH 2009 Konzorcium közleménye szerint az első bakdarut szombat éjjel állították fel, a másodikat csütörtök hajnalban. A bakdaruk az új acél pályalemezeket emelik majd a helyükre. Ilyen gépeket magyarországi hídrekonstrukció során még soha nem alkalmaztak.
A két emelő teherbírása 16 tonna, magassága 10,6 méter. Két A-alakú lábuk között a távolság több mint 17 méter, ez teszi lehetővé, hogy ilyen szélességű acéllemezeket mozgassanak a hídon. A hagyományos bakdaruk általában csak 6-7 méter szélességű elemek mozgatására képesek.
A Margit hídon felállított bakdaruk sínen közlekednek. Azért nem elég egy belőlük, mert a bakdaru sínpályája nem törhet meg, a Margit híd viszont a margitszigeti szárnyhídnál 30 fokos szöget alkot. Az egyik bakdaru a híd közepétől a budai oldal felé, a másik a pesti oldal felé haladva dolgozik majd.
Magyarországon az MH 2009 Konzorcium alkalmazza először ezt a technológiát hídrekonstrukció során. A bakdaruk használatát elsősorban teherbírásuk és csekély helyigényük indokolja. A nagy teherbírásra a súlyos lemezek mozgatása miatt van szükség, a kis helyigény pedig azért fontos, mert a Margit hídon a rekonstrukció teljes időtartama alatt folyamatos a tömegközlekedés. A két bakdarut az északi hídfél rekonstrukciója után áttelepítik a déli oldalra.
A két bakdaru nevére pályázatot ír ki a kivitelező cég. Az ötleteket december 30-ig lehet a margithid@mail.index.hu címre beküldeni.
Aki a legjobb névpárt adja, nyer egy karton (6 darab) Hungária Grande Cuvée pezsgőt, egy tiszteletbeli darukezelői oklevelet, egy velejáró kobakot (munkavédelmi sisakot), és a cég munkatársának kíséretében bejárhatja a munkaterületet, eljuthat oda, ahova mások be se látnak.