Mintegy kétszáz autóbuszra lehet számítani a reggeli buszközlekedésben, ezek közül a legtöbb alvállalkozók által működtetett jármű - közölte a BKV. A reggeli órákban a BKV 140 alvállalkozói, 39 Volán- és 20 saját buszt ad forgalomba. (MTI)
A rövidített útvonalú, Bocskai út és Kamaraerdő között reggel még közlekedő 41-es villamos 12 óra után nem jár tovább, így azon a vonalon megszűnik a villamosközelekedés.
Kedden délután a fontos villamosvonalakon talán sikerül gyakoribbá tenni a járatokat és további buszok állhatnak forgalomba, de a közlekedési helyzet érdemben nem fog javulni. A BKV délután tárgyal a szakszervezetekkel, de az álláspontok merevek, így megegyezés nem várható.
TBG, az Index-busz egyik mentőangyala a bázisra visszatérve megmutatja, mit látott ütközben. Íme!
Bár a BKV-oldalán nincs a fogaskerekű mai menetrendjéről információ, olvasóink jelentése szerint a 60-as villamosnak keresztelt fogaskerekű nem jár.
A bevezető utak felszabadultak, már csak a hidak környékén és a belvárosban zsúfoltak az utak. A Fővinform ügyeletese szerint egyre több BKV-járat indul, a tömegközlekedésben javulás tapasztalható. A metró, a troli és a HÉV rendesen jár.
Nehezen járható a Hegyalja út és az Erzsébet híd környéke, a Bocskai út és a Petőfi híd, valamint a Lánchíd és az alagút. A belvárosban, a nagykörúton és környékén is nagy a zsúfoltság. A Fővinform szerint a mostani javulás annak köszönhető, hogy az emberek beértek a munkahelyükre. A délutáni csúcsforgalom még jelentősen megnehezítheti a fővárosi közlekedést. (MTI)
A Blaha Lujza tér és Pestszentlőrinc között közlekedő busz csak a reggeli csúcsforgalomban járt, most már nem. A BKV arra kéri az utasokat 10 órás közleményében, hogy mivel a villamosok és az autóbuszok követési ideje jelentősen megnőtt, ezért a metrót és a trolit részesítsék előnyben.
Korábban is jelentkező éber olvasónk kiszúrt egy 28-ast a Mázsa téren. Ma először.
Demszky Gábor főpolgármester azt kéri a BKV szakszervezeteitől, hogy kössék meg a kollektív szerződést, amely éves szinten átlagosan ötszázezer forinttal többet biztosít a cég munkavállalóinak, mintha a munka törvénykönyve alapján kapnák a juttatásukat.
A főpolgármester a Fővárosi Védelmi Bizottság kedd reggeli ülése után azt mondta, hogy a szakszervezetek olyan indokolhatatlan, méltányossági és igazságossági szempontból megalapozatlan követeléssel álltak elő, amit ők nem tudnak a kormánnyal már megkötött megállapodás alapján teljesíteni. „A szakszervezetek a lehetetlent akarják, de a lehetetlent nem tudjuk lehetségessé tenni, a csodát nem tudja megtenni a BKV menedzsmentje, akármeddig folyik a sztrájk.” (MTI)
Csepelen az ingyenes Tesco-járat szállította a munkába és iskolába induló utasokat a BKV helyett, írta egy olvasónk.
Hófehér buszunk lerakta az utolsó utasokat is a Határ útnál. Reggel óta nagyjából száz embert vittünk el egy óriás Mercivel, ne fagyoskodjanak szeretett BKV-jukra várva, európai értelemben vett buszszolgáltatás nyújtottunk, kényeztettünk, itattunk, etettünk. Mindenkinek az egészségére!
Az Üllői úton visszafelé két utas szállt le a kispesti Kossuth térnél, és a busz már éppen indult volna tovább, ha szemfüles hoszteszünk, Annamari észre nem veszi, hogy egy asszony szalad a busz után, kezében mobiltelefonnal. Mint kiderült, éppen lányával beszélt, aki elmondta neki, hogy éppen az Üllői úton jár az Index-busz, és ha szerencséje van, el is kaphatja. Sikerült neki.
A BKV vezetése azt javasolja a szakszervezeteknek, hogy kedd délután 2 órakor folytassák az egyeztetést, közölte Kocsis István, a cég vezérigazgatója a Fővárosi Védelmi Bizottság reggeli ülése után. A vezérigazgató azt mondta, a menedzsment folyamatosan a szakszervezetek rendelkezésére áll. Arra a kérdésre, hogy előállnak-e új ajánlattal a tárgyaláson, kijelentette, hogy ezt nem tehetik meg. Felelős vezetőként nem hajlandó arra, hogy a kollektív szerződésben rögzítsenek bér jellegű juttatásokat, ha ilyet tenne, azzal eladósítaná a kormánnyal kötött megállapodás után fejlődési pályára álló BKV-t. (MTI)
„A Móricz Zsigmond körtérre nehezen lehetett eljutni a 6-os villamossal, az emberek ordítoztak a vezetővel, egymással, mindenkivel. Eszméletlen tömeg, a Nyugati téren bemondott tizenöt-húsz perc helyett kb. huszonöt percet kellett várni. Meglepő azonban, hogy a Móriczon mire átértem a Bartók Béla út túloldalára, éppen jött egymás után két 173-as busz. Egyik sem volt tele” – írta olvasónk.
Az Index-busz jelenleg az Üllői úton halad az 50-es villamos vonalán a Béke tér felé. Ezen az útvonalon mindössze egy utas volt, aki hosszú ideig ácsorgott egy megállóban. Elmondása szerint a BKV félretájékoztatta őt, mert úgy hallotta, hogy jár az 50-es villamos, de ezen a szakaszon egyáltalán nem jött szerelvény. Az emberek nagy része valószínűleg tudja ezt, mert a villamosmegállókban senki sem áll. Az Üllői úton ugyanakkor nagyon sok sétáló embert lehet látni.
A fehér Mercedes busz elmegy a Béke térig, onnan visszaindul a Határ úti metróállomáshoz. Aki akar, felszállhat rá, csak integessen időben.
Nem okozott komoly fennakadást a fővárosi kórházaknak a BKV-sztrájk, csak néhány dolgozó nem tudott beérni a munkahelyére, közölte a fővárosi önkormányzat sajtóosztálya kedd délelőtt.
A közlemény szerint a Szent Imre Kórházban a telekocsi rendszert használják, valamint ha szükséges, biztosítják a dolgozók intézeten belüli elhelyezését. Az Uzsoki utcai, a Nyírő Gyula- és a Bajcsy-Zsilinszky-kórházban betegellátás zavartalan.
A Szent János-kórházban és az észak-budai egyesített kórházban néhány dolgozó nem tudta felvenni a munkát, de minden osztálylétszám rendben van, mind a szakdolgozók, mind az orvosok minden osztályon kellő létszámmal megjelentek, a betegellátás mindhárom telephelyen zavartalan. A Péterfy Sándor utcai kórház és baleseti központ minden egysége teljes létszámmal megkezdte a munkát. A kórház elhúzódó sztrájkra is felkészült. (MTI)
Anonim utazótesztünkön egy közepesen nehéz útvonalról kértük a BKV telefonos segítségét. Az általános információs vonalukon (06-1-BKV-INFO = 2584636) hét-nyolc perc várakozás után készséggel álltak rendelkezésünkre. Azt kérdeztük, hogyan juthatunk el a Farkasréti temetőtől a Flórián térig. Az ügyintéző elsőre csak azt tudta megmondani, hogy a 8-as busz közlekedik tizenöt percenként (a BKV-honlapon azt írják, az nem jár). Ezután pár perc alatt utánanézett a lehetséges folytatásnak. Az ügyintéző tanácsára apró séták beiktatásával, kihasználva a metró és a HÉV nyújtotta biztonságot, könnyedén érhettünk teoretikus célunkhoz az Uránia – Blaha Lujza tér – Batthyány tér – Árpád híd útvonalon. Budáról Budára, Pest érintésével, és körülbelül kétszer annyi idő alatt, de megoldható. A telefonos tájékoztatás tehát él.
Két utas megelégelve a Thököly úti tötymörgést elköszönt tőlünk, hogy átszálljon a kocsisorban előttünk jobb helyen lévő 173-asra. Amíg a megállóban felszálltak a tömött BKV-buszra, addig elcsorogtunk mellettük. A Thököly úton negyven perc alatt értünk el a Keletiig.
Az Index-busz egyik utasa Újpalotáról az egyik budaörsi bútorboltba akar eljutni, mit sem törödve a BKV-sztrájkkal. Győzködött minket, győzködte utastársait is, milyen remek túra lenne, de a Keletinél sok sikert kívánunk neki.
Nehéz az utasok kedvében járni: egy kedves utasunk szerint azért az mégsem lenne jó, ha a BKV-buszokon is kekszet és meleg teát osztogatnának hoszteszek, mert akkor nem lenne kedve leszállni.
Egyelőre nem függeszti fel a határozatlan idejű sztrájkot a BKV tizennégy szakszervezete, mondta Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője. A kedden nulla órakor megkezdett sztrájkot a szóvivő sikeresnek nevezte, mert a buszok és villamosok vonalán teljes, százszázalékos a sztrájk támogatottsága. Az, hogy néhány busz, illetve villamos jár, annak köszönhető, hogy alvállalkozók vagy a sztrájkhoz nem csatlakozott szakszervezetek adják a sofőröket.
Nemes Gábor a BKV-val folytatandó tárgyalásokról azt mondta, hogy várják a munkáltató javaslatát a tárgyalások következő időpontjára, amit a szakszervezetek nagy valószínűséggel elfogadnak. Eddig nem kaptak semmilyen megkeresést a BKV-tól ebben az ügyben, mondta Nemes. (MTI)
Dorka nevű olvasónk reggel 7-től 7:40-ig három 114-es buszra próbált felszállni (az Alfa üzemelteti, nem a BKV), de egyre sem fért fel. „Nagy szerencsémre, mert az egyik balesetet szenvedett, közben egy kedves érdi úriember jófejségből többedmagammal elvitt a dél-budai Építész utcai megállóból a Déliig.” Dorka ezúton is nagyon köszöni.
Nemes Gábor, a BKV sztrájkbizottságának szóvivője még hétfő este azt mondta, hogy több buszvezetőtől ismeretlen emberek átvették a járművüket, majd valahova elvitték őket. Menes szerint ez szabályellenes, mert így elmarad a karbantartás. A szóvivő hozzátette, hogy ha erre bizonyítékot szereznek, feljelentést tesznek közúti közlekedés szándékos veszélyeztetése miatt.
A BKV tájékoztatása szerint azonban biztonságosak a sztrájk alatt közlekedő autóbuszok, mellékfoglalkozású szerződéssel rendelkező járművezetők, szakoktatók, területi vezetők vitték őket az a Kőér utcai járműtelepre.
A buszok érvényes karbantartási technológiája szerint minden járművet a hét egy adott munkanapján kell átvizsgálni. Kedd reggel csak olyan buszok álltak forgalomba a Kőér utcai telepről, amelyek heti átvizsgálása nem hétfőn volt esedékes, közölte a cég. (MTI)
Szinte napra pontosan húsz évvel ezelőtt, 1990. január 23-án tartották az első munkabeszüntetést a budapesti közlekedési társaságnál (a sztrájktörvény 1989 márciusában fogadták el, április 12-én lépett hatályba, így azt megelőzően nem is lehetett volna sztrájkolni). A figyelmeztető munkabeszüntetés reggel fél hattól hatig tartott, ez idő alatt összesen 2800 troli- és buszsofőr, villamos-, HÉV- és metróvezető lépett sztrájkba – idézi fel Berki Erzsébet Sztrájk! című könyve. A magasabb bérekért és korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért szervezett sztrájk – amit a fővárosi munkaügyi bíróság első fokon jogszerűtlennek minősített, ám a másodfok a szakszervezetknek adott igazat – szinte megbénította a főváros közlekedését, holott a rendőrségi közlekedésrendészet egész nap megerősített szolgálatot tartott. Az első pesti közlekedési sztrájk becslések szerint egymillió ember munkába vagy iskolába jutását nehezítette meg.
Bár a BKV tájékoztatójában korábban az állt, hogy a 4-es villamos is jár, ne menjenek a Fehérvári úti végállomásra, mert onnan nem indul villamos.
Akár tízszeres is lehet a fővárosi taxitársaságok forgalma a BKV-sztrájk alatt egy átlagos hétköznaphoz képest. Dudás Zoltán, a Főtaxi taxiüzletág-igazgatója elmondta, hogy a Főtaxi ötszáz autóval van az utcákon, ez a kapacitásuk nyolcvan százaléka. A társaságnak sikerült kezelnie a megnövekedett rendeléseket; az előrendeléseket hétfőn késő este kellett csak korlátozni.
Medgyes Péter, a 6x6 Taxi marketingigazgatója elmondta, hogy hétfőn a szokásos előrendelések öt-hatszorosát vették fel. Előrendelést még fogadnak, azonban csak „óvatosan”, hogy biztosan ki tudják elégíteni az utasok igényeit. A társaság 611 autójából 540-550 van kinn Budapest utcáin, az éjszakás sofőrök is szolgálatban vannak.
A Taxi4-nél folyamatosan veszik fel a rendeléseket, és közlik az utasokkal, hogy mikorra tudnak autót küldeni. A szokásos rendelések háromszorosát kapták a reggeli csúcsidőben, előrendelést már csak délutánra fogadnak el, azt is csak korlátozottan. (MTI)
Borzasztó lassan csorog buszunk a Keleti felé a Thököly úton, látótávolságon belül van egy 173-as, ugyanúgy a dugóban, csakhogy ott nem kapnak az utasok teát és kekszet, így összehasonlíthatatlan a hangulat. Ha valaha elér a busz a Keletiig, onnan Kispest lesz az útirány.
Több olvasónk is arról számolt be, hogy a metróban megszokott ellenőr-biztonságiőr kombó felbomlott, és rendőrök ácsorognak biztonsági őrökkel a bejáratnál. Jegyet nem kérnek.
Legalábbis az olvasónk reggel 6 óta a Mázsa téri megállónál nem látott egyet sem.
Három budapesti iskolában rendeltek el rendkívüli szünetet a BKV-sztrájk miatt kedden, közölte Hajdú Katalin, a fővárosi önkormányzat oktatási ügyosztályának alosztályvezetője.
Nincs tanítás a Harsányi János Szakközépiskola és Szakiskolában, a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában és a Szabómester Szakképző Iskolában. A többi oktatási intézményben rendben folynak a tanítási órák. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium hétfőn azt mondta, hogy az iskolaigazgatók mérlegelhetik – a hiányzók számától függően –, hogy megtarthatók-e a tanítási órák a BKV-sztrájk alatt, de a tanulókról a rendkívüli szünet alatt is gondoskodniuk kell. (MTI)