Megkezdték a Margit híd acél pályaelemeinek beemelését
Megkezdték a Margit híd új, acél pályalemezeinek beemelését csütörtökön a fővárosban, a munkálatok az északi hídfélen várhatóan májusig tartanak, közölte Honti Ferenc, a kivitelező Mh 2009 konzorciumot vezető Közgép Zrt. vezérigazgató-helyettese a hídon tartott sajtótájékoztatón.
Január elején kezdődött meg az elöregedett vasbeton pályaelemek cseréje; Európa legnagyobb bakdarui háromszáz, egyenként négytonnás és két méter széles elemeket távolítanak el. Ezek helyére kerülnek az új, 16 méter hosszúságú és 4-14 tonna súlyú acél pályalemezek, amelyeket milliméteres pontossággal kell a helyükre illeszteni, fejtette ki a vezérigazgató-helyettes.
A munkákat a margitszigeti szárnyhídnál kezdik és egyszerre Buda és Pest irányába is folyamatosan végzik a rövid határidő miatt. Azért, hogy a beemelést a déli hídfélen fenntartott közösségi közlekedés ne zavarja, korábban a hidat hosszában kettévágták.
Ezt követően kerül rá a szigetelő anyag, illetve az aszfalt, majd erre helyezik át a most a déli hídfélen futó villamosvágányokat. A déli hídfél bontása, illetve a pályaelemek cseréje csak ez után kezdődhet el.
Tóth Kata, az Mh 2009 konzorcium szóvivője azt mondta: továbbra is tárgyalnak az önkormányzattal a határidőkről. A konzorcium azt kéri, hogy az eredeti, 2009. augusztus 21-i határidő decemberre módosuljon, ekkortól lehetne használni a hidat, de a teljes felújítás 2011 márciusa helyett 2011 nyarán fejeződne be, így a kivitelezés 74 napot csúszna.