További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Hatvan nappal meghosszabbította a fővárosi közgyűlés a BKV-botrányokat vizsgáló bizottság mandátumát, ám az ellenzék már nem kíván részt venni tovább a munkában. Az MSZP és az SZDSZ frakció szavazataival elfogadták a BKV finanszírozásáról szóló kormány-főváros szerződést, valamint elnapolták a félárú tanuló- és nyugdíjas jegy bevezetőről szóló döntést.
Szocialista és szabaddemokrata szavazatokkal 60 nappal meghosszabbította a BKV-botrányokat vizsgáló bizottság mandátumát szerdai ülésén a fővárosi közgyűlés
Az ülésen heves vita bontakozott ki arról, hogy szükség van-e további vizsgálódásra. György István, a bizottság fideszes elnöke szerint nincs, mert a munkát elvégezték, a jelentés elkészült. Kijelentette, innentől kezdve csak gusztustalan pártpolitikai kiabálás lenne, ha folytatnák az üléseket.
György szerint a BKV ügyében elkezdett nyomozások hamarosan az ügyészség elé kerülnek, az új országgyűlés az első döntései között pedig várhatóan ott lesz a BKV ügyeit vizsgáló parlamenti bizottság felállítása is.
Steiner Pál, a szocialista frakció vezetője szerint ugyanakkor folytatni kell a bizottság munkáját, mert valódi döntést kell hozni a tulajdonosi felelősségről. Nem érti a bizottság ellenzéki tagjait, hogy miért nem akarják megtárgyalni azt a jelentést amit a fideszes elnök készített.
Azt sem érti, hogy Demszky Gábor miért tartózkodott az ügyben, hiszen érdeke lenne a dolgok tisztázása, mert pont az ő tanácsadója, Mesterházy Ernő ül előzetes letartóztatásban.
A közgyűlés szintén a szocialista és szabaddemokrata szavazatokkal, ellenzéki opponálás mellett elfogadta a a BKV finanszírozásáról szóló kormány-főváros szerződést. (A szerződés pontos szövege innen letölthető.) A szerződés az ellenzék szerint bújtatott tarifaemelést és járatritkítási terveket tartalmaz, az MSZP és az SZDSZ szerint pedig fenntartható működési pályára állítja a BKV-t.
A szerződés szerint az állam vállalja , hogy 2010-ben a fogyasztói árkiegészítésen és normatív támogatáson felül 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt a BKV-nak. Az állam április 7-ig 5 milliárd, július 15-éig további 7,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást folyósít. A főváros ezzel párhuzamosan december 31-ig saját forrásaiból a működési támogatáson túl további 10 milliárd forint tőkepótló támogatást ad.
Jövő szerdán tárgyalja a kormány a BKV finanszírozásáról szóló szerződést, és el is fogja fogadni abban a formában, ahogy a Fővárosi Közgyűlés szerdán jóváhagyta, mondta a szerdai kormányszóvivői tájékoztatón Szollár Domokos. A kormányszóvivő szerint a dokumentum rögzíteni fogja, hogy mikor mennyi támogatást utal a kormány a tömegközlekedési cégnek. Arról is beszélt: annyi szolgáltatást fognak megrendelni, amennyire megvan a fedezet, írja a Független Hírügynökség.
Májusra halasztotta a döntést a fővárosi közgyűlés a félárú tanuló- és nyugdíjas BKV-jegyek bevezetéséről. A szocilaisták nem tartották elég alaposnak azt a beszámolót, ami szerint a jegytípusok bevezetése évi másfél milliárd forint bevételkiesést jelentene a közlekedési cégnek.
Horváth Csaba nem lesz tovább kormánybiztos
A jövő héten visszaadja a kormánybiztosi megbízatását Horváth Csaba - jelentette be a főváros ügyeivel megbízott politikus az ATV szerda esti Egyenes beszéd című műsorában. A kormánybiztos a főváros és a kormány közötti szerződést véglegesítő kormányülés után távozik posztjáról. A megbízatás visszaadását azzal indokolta, hogy a kormánybiztosként vállalt feladatait elvégezte, ezek közül a legfontosabb volt a főváros és a kormány közötti szerződés a BKV-ról, amit szerdán fogadott el a Fővárosi Közgyűlés. (Független Hírügynökség)