További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Szavazzon, melyik busznak hányast adna!
- Credo Citadell 19:
- 7,68 p. (2210 sz.)
- Ikarus 187V:
- 7,46 p. (2175 sz.)
- Ikarus 435:
- 4,87 p. (2113 sz.)
- Volvo 7700A:
- 4,84 p. (2097 sz.)
A májusi kettős buszteszt után a fővárosi utasok most újabb magyar járművet tehetnek próbára: 2010. június 7-e és 20-a között, két héten át először a 22-es, majd az 5-ös buszok vonalán tesztelhetik, milyen kényelmet és utazási komfortot kínál az Ikarus új szólóbusza.
Az Ikarus 134V típusjelzéssel ellátott alacsonypadlós autóbusza az óbudai telephelyről indul a következő két hétben. A 30 ülőhellyel és 85 állóhellyel rendelkező, a második ajtónál rámpával felszerelt, így mozgáskorlátozottak számára is biztonságosan használható jármű június 7-től 13-ig a 22-es járatok vonalán, majd június 14-20. között az 5-ös vonalon rója majd a főváros útjait. Vázszerkezete korrózióálló, automata sebességváltóval és korszerű, EURO 5-ös motorral rendelkezik. Részletesebb műszaki paraméterei elérhetők a BKV weboldalán.
A tesztjárművön az utazás ingyenes. Jegy vagy bérlet bemutatása helyett a BKV csak annyit kér az utasoktól, hogy osszák meg velük véleményüket. A tesztelés során beérkező észrevételek hasznos információkat jelentenek mind a gyártó, mind pedig a BKV Zrt. számára.
Ezért azt kérik, hogy írják meg tapasztalataikat az ugyfelszolgalat@bkv.hu e-mail címre, illetve új, béta verziójú BKV-honlap online ügyfélszolgálatára, vagy mondják el ügyfélszolgálati munkatársainknak a 06-1-258-4636 telefonszámon.
Különösen számítanak utasaik véleményére az utasülések számát, elhelyezkedését, az ülések közötti folyosó méretét, a kapaszkodók mennyiségét, a kapaszkodási lehetőséget illetően, de ugyanilyen fontos szempont az utazás során tapasztalt komfortérzet, az utastájékoztatás minősége, valamint a jármű megjelenése, esztétikuma is.
A járművekről kapott véleményeket feldolgozzák. A BKV bízik benne, hogy az utasok észrevételeinek figyelembe vételével a jövőben olyan autóbuszt vásárolhat, ami az igényeknek leginkább megfelel.
A BKV három hete kezdte el azt a két hetes busztesztet, amin két új magyar csuklósbuszt, a Credo Citadell 19-est, és az Ikarus V187-est próbálthatták ki a budapestiek. A tesztet az Index és a VEKE a Nagy buszteszt blogon követte.
A járműpróba két hetében szavazni is lehetett az Indexen a buszokra, az jobb összehasonlítás kedvéért két régebbi típussal, az Ikarus 435-össel és a Volvo 7700A-val együtt. A szavazást a teszt végén, május 29-én zártuk le, a végeredmény a lap jobb oldali hasábjának tetején látható.
Az utasok egy részletesebb kérdőívet is kitölthettek a VEKE honlapján. A válaszok kiértékelésével csütörtökre készül el a VEKE. Ekkor sorsolják ki a kérdőívet kitöltők között a győri és budapesti tesztvezetést, amit a két gyártó cég felajánlott a tesztbuszokkal. Szintén ekkor derül ki, hogy kik nyerték a gyártó cégek által felajánlott nyereményeket az Indexen szavazók közül.