A Margit híd déli járdájára is akarnak kerékpársávot
A Budapesti Közlekedési Központ és a Főváros is elkötelezett abban, hogy a felújítás alatt lévő Margit híd déli járdáján is legyen kerékpársáv, ezért új műszaki tartalmat javasolnak, amelyről a fővárosi közgyűlés november 24-én dönt.
A tervekből balesetveszélyesség miatt még 2008 júniusában került ki a déli hídfél kerékpársávja, de a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel megkötött uniós támogatási szerződésben mindkét oldali kerékpárút szerepel. A Nemzeti Közlekedési Hatóság nem adta meg az engedélyt a déli járdán záróvonallal elválasztott kerékpáros sávra, mert a déli járda keskeny, és ezért megítélése szerint balesetveszélyes.
Emiatt a BKK új műszaki megoldást javasol, miszerint a híd déli járdáján közös gyalog- és kerékpárutat alakítanának ki rámpák létrehozásával, biztosítva a hídfőkben a biztonságos le- és felhajtás lehetőségét. A közös gyalog- és kerékpárúttal a kerékpározás a déli járdán mindkét irányban lehetségessé válik a KRESZ-ben erre az esetre előírt 20 km/h-s sebességkorlátozással. Szakértők szerint közös felületen a kerékpárosok és gyalogosok jobban odafigyelnek egymásra, így nagyban csökkenthető a balesetveszély - olvasható a BKK közleményében.
A műszaki megoldásról a november 24-i döntésig még egyeztetnek kerékpáros szakmai szervezetekkel, a Magyar Kerékpárosklubbal és a Kerékpáros Magyarország Szövetséggel.