Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megsemmisítették a BKV-s midibusztender végeredményét

2011.01.10. 17:19

A Közbeszerzési Döntőbizottság szerint a BKV nem győződött meg arról, hogy megalapozott-e a tendert megnyerő Orangeways kirívóan alacsony ajánlati ára.

Megsemmisítette a BKV midibusztenderének végeredményét a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB), és 900 ezer forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére kötelezte a közlekedési társaságot. A BKV midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg.

A bizottsághoz a Vértes Volán Zrt. fordult, a kérelmének a KDB részben helyt adott. A KDB hétfői határozatában azzal indokolta döntését, hogy a BKV megszegte a közbeszerzésekről szóló törvényt, ugyanis a BKV nem győződött meg az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árának megalapozottságáról. A bizottság határozata ellen fellebbezésnek, újrafelvételi eljárásnak helye nincs, a határozat felülvizsgálatát 15 napon belül lehet kérvényezni.

A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy a tender nyertese az Orangeways. A döntés ellen a BKV buszos szakszervezeteinek egy része is tiltakozott, mert szerintük hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei és az utazóközönségnek nyújtandó szolgáltatás minősége. Három szakszervezeti szövetség közösen a tender végeredményének visszavonását követelte.

Az Orangeways Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan álltak volna forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. A nyertes ajánlatban a buszok üzemeltetési költségeként kilométerenként 379 forint szerepelt, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.

A Vértes Volán sérelmezte többek között az iratbetekintési jogának korlátozását is, de a KDB azt állapította meg, hogy a BKV ezzel nem sértett törvényt, mert a törvény által előírt dokumentumokat a Vértes Volán is megkapta.